مدیر کل کانون در نشست مطبوعاتی با خبر نگاران استان از راه اندازی سالن سینما و تئاتر کودک و نوجوان در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۷۶۵۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
به گزارش خبرگزازی بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از راه اندازی سینما و تئاتر کودک و نوجوان در مراکز کانون خبر داد.
در این نشست که بیش از سی نفر از خبر نگاران استان حضور داشتند، برنامه ها و طرحهای مورد اجرای کانون در سال جاری عنوان شد.
 در این میان رحیمی مدیر کل کانون با اشاره به اجرای طرح های ویژه در حوزه ی گسترش فرهنگ مطالعه و هنر در جامعه به ایجاد فضاهای مطالعاتی در پارکها، اتوبوسها، مکان های عمومی، بیمارستان ها و ... اشاره کرد و اجرای طرح دیوار دانایی در شهرکرد و فارسان را از جمله برنامه های عملیاتی در این راستا دانست.
توسعه ی علم نجوم از دیگر برنامه های عنوان شده توسط مدیر کل کانون در این نشست بود.
فرزاد رحیمی با تاکید بر گسترش فعالیتهای علمی در کانون راه اندازی آسمان نمای پیشرفته در نقاط مختلف استان را از جمله موارد موثر در ترویج علم نجوم در میان کودکان و نوجوانان عنوان کرد.
برگزاری کلاسهای اوقات فراغت ویژه در طول سال، توسعه ی برگزاری کارگاههای فرهنگی، ادبی، هنری و علمی در مراکز کانون، توسعه ی بخش کتابخانه ی سیار روستایی در استان و... از جمله موارد مورد اشاره مدیر کل ککانون در این نشست بود.
فرزاد رحیمی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 25 درصد از دانش آموزان استان زیر چتر فعالیتهای کانون افزود: 75 در صد دیگر این دانش آموزان نیز به طور غیر مستقیم تحت حمایت های فرهنگی کانون قرار می گیرند. وی ارئه ی خدمات از طریق واحد های کتابخانه سیار روستایی، پستی و بخش مکاتبه ای ادبی را از جمله این فعالیتها نام برد.
رحیمی در این نشست رشد 62 درصدی آمار اعضا ی جدید و تمدیدی و شرکت در کارگاهها و پیشرفت 40 درصدی اجرای فعالیتهای سال 95 نسبت به سال 94 را از جمله دستاورد های کانون در ارائه ی برنامه های کیفی به کودکان و نوجوانان استان و استقبال خانواده ها و اعضا از فعالیتهای کانون خطاب کرد.
در ادامه محمد مردانی مدیر کانون زبان استان نیز ضمن پاره ای از توضیحات در خصوص روند کاری این مرکز در استان به توسعه ی کمی مراکز کانون زبان ایران در استان اشاره کرد و گفت با فراهم شدن زمینه جذب نیرو در شهرستان های مختلف استان، قبولی داوطلبان در آزمونهای جذب مدرس در کانون زبان و وجود شرایط جمعیتی در شهرستانهای مختلف، این مرکز آمادگی خود را جهت تاسیس شعبه های مختلف در استان اعلام می کند.
وی از آغاز به کار احداث پروژه ی ساخت مرکز کانون زبان در شهرکرد خبر داد و گفت قسمتی از بودجه ی ساخت این مرکز تخصیص داده شده و این پروژه آغاز به کار کرده است.
ارسال نظرات