کتاب "خانواده آرمانی" منتشر شد

خبرگزاری بسیج: کتاب "خانواده آرمانی" برگرفته از قرآن و حدیث تالیف "امیره وفایی" منتشر شد.
کد خبر: ۸۷۲۷۶۴۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ این کتاب در 404 صفحه و در قطع وزیری به همت انتشارات سمیع در شهرستان ری به زیور طبع آراسته شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: رويكرد كلي قوانين الهي و توصيه‌هاي اديان آسماني و مذاهب اخلاقي دلالت بر توجه ويژه به ساختار انسان كامل دارد. انسان كاملي كه خود هسته اصلي خانواده نمونه است و در پي آن ساختار جامعه نمونه‌اي كه در بردارنده‌ي خانواده‌هاي صالح و پاكي است را شامل مي‌شود و از اين حقيقت نبايد غافل شويم و آن اين است كه  تلاش تمامي پيامبران و اولياي صالح خدا بر ايجاد امت فاضله‌اي كه همانا بازتاب مجموعه‌اي از خانواده‌هاي فاضل است متوجه گشته است. در ادامه مقدمه کتاب با اشاره به آیاتی از کلام اله مجید افزوده شده است: بر اين اساس خانواده اولين خشت و پايه‌هاي اساسي در ساختار جامعه‌هاي بشري و منبع توليد كننده‌ي نيروي انساني است لذا سلامت و سعادت و تكامل جامعه در گرو سلامت و سعادت و كمال خانواده است.

در بخش دیگری از کتاب "خانواده در قرآن وحدیث" تاکید شده است: خانواده يك نظام الهي كه از حقيقت فطرت سليم انساني پديدار گشته است و از قاعده و زمينه خلق وايجاد همه افريده‌ها و موجودات نشات گرفته است. خانواده برترين ياري‌گر و كامل‌ترين شيوه جهت برآورده ساختن نيازهاي روحي و جسمي و عاطفي و اجتماعي و اقتصادي و تمامي جوانب مادي ديگر فرد مي‌باشد و همزمان بهترين وسيله جهت عروج انسان به سوي آفاق كمال روحي و رضوان الهي است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار