همزمان با سراسر کشور؛

بازگرداندن نقش مساجد به مانند دوران انقلاب از اهداف جشنواره "برترین‌های مساجد"

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه روح‌الله از تقدیر 198 نفر در جشنواره "برترین‌های مساجد" خبر داد و گفت: این جشنواره برای نخستین سال به شکل گسترده در سطح کشور با هدف بازگرداندن نقش مساجد مانند دوران انقلاب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۷۵۹۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

پاسدار ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، از برگزاری جشنواره برترین مساجد در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: مسجد از گذشته تا امروز یک نهاد مردمی بوده و همواره با جوشش مردم پایه گذاری ، مدیریت و برنامه ریزی شده و رشد و نمو کمی و کیفی مسجد با اراده مردم، معتمدین، متدینین و نمازگزاران هر محله رقم خورده است.

وی افزود: در روز بزرگداشت مساجد این جشنواره همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد که در سطح استان نیز در تمام شهرستان‌های تابعه این جشنواره برگزار و از ارکان مساجد(هیئت امناء، امام جماعت، خادم، فرمانده پایگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی) در مجموع در 12 ناحیه شهرستان‌ها 198 نفر تقدیر می‌شود.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه روح‌الله تصریح کرد: در سطح استان ده نفر و دو مسجد مورد تقدیر قرار می‌گیرند همچنین پنج نفر از ارکان مساجد و یکی از مساجد استان در سطح کشور مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

پاسدار ابراهیمی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: مسجد باید مرکز کارآفرینی، رسیدگی به مشکلات، تقویت علمی و درسی جوانان باشد که هدف ما ارتقاء این نقش ها به نقش های بیشتر است؛ این جشنواره در راستای سخنان حضرت امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب ما از مساجد شروع شد مسجد سنگر است و این سنگرها باید حفظ شود" برگزار می‌شود.

وی افزود: برای اولین بار این جشنواره به شکل گسترده‌ای برگزار می‌شود؛ سال‌های گذشته چنین برنامه‌هایی در روز بزرگداشت مساجد برگزار شده ولی از نظر وسعت به این گستردگی نبوده است.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه روح‌الله تصریح کرد: برای انتخاب مسجد برتر از اوقاف، تبلیغات اسلامی، ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط کمک گرفتیم و مساجد فعال در حوزه خدمات فرهنگی و آن خدماتی که مساجد می‌توانند ارائه دهند شناسایی شد و برای این امر کمیته‌ها در سطح استان بیش از سه ماه فعالیت داشتند.

پاسدار ابراهیمی با اشاره به احیا نقش مساجد در جامعه گفت: به دنبال این هستیم که مساجد به سمت فعالیت فرهنگی خود حرکت کنند نه اینکه تنها در موقع نماز شاهد حضور مردم باشیم، تاکید سازمان بسیج نیز بر این است که برای احیا نقش مساجد پایگاه‌های بسیج در مساجد مستقر شوند.

وی افزود: تردد افراد در مساجد نشان از زنده بودن مسجد است که امیدواریم با کمک مسئولین و نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی مساجد در هر ساعت از شبانه‌روز شاهد تردد افراد باشد و بتوانیم یک انقلاب عظیم فرهنگی را در سطح جامعه برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن ایجاد کنیم.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه روح‌الله تصریح کرد: انقلاب ما کارکردهای اجتماعی و اعتقادی داشت و مسجد جزئی از کل حرکت امام و رهبری است، در سال 56 و 57 انقلاب اسلامی ایران بر پایه حرکت مردمی از مساجد آغاز شد. پس از پیروزی انقلاب نیز مساجد نقش‌های مختلفی ایفا کردند. از جمله خدمت‌رسانی، استقرار امنیت در محلات، حمایت و سازماندهی مردم با آغاز جنگ ، پشتیبانی و حمایت های مالی توسط خانواده‌ها، تشیع جنازه شهدا و رسیدگی به خانواده شهدا و رزمندگان از جمله این نقش های مهم بود.

پاسدار ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های ما، نه به عنوان یک سازمان صرفا حاکمیتی، بلکه به عنوان یک نهاد مردمی و برخواسته از اراده مردم، در سال‌های اخیر به ویژه امسال سبب شد تا بتوانیم توجه و تلاش بیشتر و بهتری در جهت هم‌افزایی هرچه بیشتر به این کانون اصلی مردمی داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار