خبرهای داغ:
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل حرم مطهر حضرت معصومه(س)، هنر را یکی از کارآمدترین ابزارها برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت دانست.
کد خبر: ۸۷۲۷۵۸۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
هنر، کارآمدترین ابزار برای ترویج قرآن و عترت است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام جواد بهشتی پور ظهر دوشنبه در نشست خبری برگزاری کارگاه نقش بهشت که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهمی که در حکم رهبر معظم انقلاب به تولیت حرم مطهر اشاره شده نشر معارف قرآن و عترت است که یکی از کارآمدترین ابزارها در این عرصه در حقیقت ابزار هنر است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل حرم مطهر حضرت معصومه(س)، افزود: هنر دقیق‌ترین ابزار انعکاس اندیشه‌های شریف است که رسالت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) را نیز در این عرصه سنگین تر می‌کند.

حجت الاسلام بهشتی پور بیان داشت: آرایه‌های معماری که در حرم مطهر حصرت معصومه(س) به کار رفته است در ایجاد فضای معنوی برای زائران بسیار مؤثر است و ما هنرمندانه‌ترین معماری‌های جهان را با قدمت هزار ساله در آستان مقدس حضرت معصومه(س) شاهد هستیم.

وی ابراز داشت: برگزاری کارگاه نقش بهشت که نگاهی نو به نقوش و آرایه‌های معماری حرم مطهر حضرت معصومه(س) دارد حرکتی تأثیرگذار از سوی کانون هنر شیعی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و معاونت فرهنگی حرم مطهر است که امیدواریم آثار تولید شده در کارگاه بتواند شاهکارهای معماری اسلامی حرم مطهر را به همگان نشان دهد.

حجت الاسلام بهشتی پور گفت: کارگاه نقش بهشت با حضور هنرمندانی از استان‌های مختلف در روزهای 27 الی 29 مردادماه در صحن جامع فاطمی و ساختمان فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برپا می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با بیان اینکه اختتامیه این برنامه نیز در روز شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، گفت: این مراسم روز 30 مرداد ماه در سالن اجتماعات شهید مطهری مجموعه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و با حضور مسئولین و هنرمندان حاضر در این کارگاه برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها