معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی:
تعاونی‌ها به عنوان یک بخش اقتصاد مردم است که با مردم شکل گرفته با مردم فعالیت کرده و کالای خود را برای مردم عرضه می‌کند.
کد خبر: ۸۷۲۷۴۸۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی با اشاره به فعالیت 100 هزار تعاونی در سطح کشور در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون در جمع خبرنگاران گفت: زنجان یکی از استان‌های مستعد کشور در بخش تعاون است.

حمید کلانتری افزود: تعاونی‌ها به عنوان یک بخش اقتصاد مردم است که با مردم شکل گرفته با مردم فعالیت کرده و کالای خود را برای مردم عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها از ساده‌ترین گروه‌ها شکل گرفته و تا کارهای تخصصی سطح بالای دانشگاهی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر 110 گرایش تعاونی در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، خدمات، مصرف، اقساطی فعالیت دارند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر 100 هزار تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارد، تصریح کرد: آن میزانی که به عنوان تعاونی غیرفعال نام برده می‌شود، شرکت‌هایی مثل شرکت تعاونی است که ثبت زده‌اند، ولی فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند و بر اثر نظر ثبت هر تعاونی که سر سال گزارش مجمع خود را نفرستد، غیر فعال شناخته می‌شود و بنابراین باید تلاش شود که فعالیت تعاونی‌های فعال حل شود.

کلانتری با اشاره به اینکه رفع مشکلات و تسهیلات آنها و کمک کردن به توسعه بازار آنها از جمله اقداماتی است که در حمایت از تعاونی‌ها انجام می‌شود، گفت: همین برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند در بهتر شدن روند فعالیت تعاونی‌ها کمک کند، به علت اینکه در نمایشگاه‌ها نقاط ضعف خود را کشف و کالای خود را عرضه و با کسب تجربه کیفیت کالای خود را ارتقا می‌دهند.

وی با بیان اینکه برند سازی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید توسط تعاونی‌ها مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: باید تعاونی‌های متشکل و بزرگی ایجاد شود که بتواند با برند واحدی را ایجاد کند با شرکت‌های خصوصی بزرگ برابری کند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی همچنین بر امر توسعه صادرات نیز تاکید کرد و گفت: وقتی تعاونی موفق شد در بازار خارج کالای خارج عرضه کند، یعنی اینکه توانسته است، رقابت بهتری داشته و قیمت منطقی‌تری داشته و کالایی تولید کرده که قابلیت رقابت در بازار خارج را داشته است.

وی تصریح کرد: هر قدر توان تعاونی‌ها از نظر مدیریت، هیأت مدیره، بهره‌وری توانمند شد، حضور آنها در بازار قدرتمندتر خواهد شد.

کلانتری همچنین به راهبردهای توسعه تعاون نیز اشاره کرد و گفت: این راهبردها، برای استان‌های مختلف و برای تعاونی‌های مختلف باید کاربردهای متناسب با خود را پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که در هفت راهبرد تعاون، این مجموعه‌ها به استانداری برسد که در اروپا است، گفت: در این زمینه سال به سال نمایشگاه برگزار، دوره آموزشی تقویت شده و باور تعاونی‌ در بین مسؤولان ایجاد می‌شود تا تعاونی‌ها هرچه بهتر تقویت شوند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی همچنین روندی از فعالیت تعاونی‌ها در استان زنجان ارائه کرد و خاطر نشان ساخت: زنجان یکی از استان‌ها مستعد کشور است، چرا که با وجود داشتن ظرفیت‌های خوب در شهرستان‌های خدابنده و طارم با هفت تا هشت استان ارتباط دارد.

ارسال نظرات