معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 7 گفت: در راستای رفاه حال شهروندان تعداد پارکومترها سطح منطقه به 500 دستگاه رسید.
کد خبر: ۸۷۲۷۴۳۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، امیرحسین حیدرنیا، معاون شهرداری منطقه 7  با اشاره به وجود 3 هزار فضای پارک خودرو در منطقه افزود: تمامی این مناطق به پارکومتر مجهز شده اند.
 
به گفته وی، مدیریت ترافیک، مهمترین حلقه از زنجیره حمل و نقل و ترافیک در شهر است و از سویی دیگر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش مؤثری در کنترل ترافیک شهری دارد.
 
معاون شهردار منطقه 7 ادامه داد:  این روزها روشهای نوینی برای ارتقای مدیریت ترافیک فراهم شده است که « هوشمند سازی مدیریت پارک خطی خودروها» یکی از این روشهاست. در شهری مانند تهران که دارای وسعت و جمعیت زیادی است و هر روز حجم بالایی از سفرهای درون شهری در این شهر جریان دارد مدیریت ترافیک با روشی های قدیمی و بدون استفاده از ابزارهای هوشمند امکانپذیر نیست.
 
وی با بیان اینکه اجرای کامل طرح پارکومتر از سوی شهرداری و قاطعیت در برخورد با متخلفان از سوی پلیس، نظم پارکینگ های حاشیه ای معابر و موفقیت این طرح را تضمین خواهد کرد،یادآور شد: 22 معبر  مهم و پر تردد سطح منطقه از قبیل خیاباهای خرمشهر، شهید مطهری، سهروردی، ترکمنستان، سمیه و شهید طالقانی تحت پوشش پارکومتر قرار گرفت.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 7 با اشاره به مرکزیت منطقه و استقرار مراکز اداری و تجاری فراوان منطقه نصب پارکومتر را ضروری دانسته و افزود: بدون شک پاركومتر هوشمند در ایجاد درآمد و ارائه خدمات مطلوب‌ و شرایط لازم برای استفاده عادلانه از فضای پارک مفید است و به ارتقای سطح فرهنگ عمومی كمك می‌كند.
 
وی تاکید کرد: تشویق رانندگان به استفاده از پارکینگ‌های عمومی، جلوگیری از پارک‌های سرگردان و دوبله، کاهش بار ترافیک در مسیرهای پرتردد، ساماندهی پارک‌ها و محدود کردن محل‌های پارک خودرو و جلوگیری از توقف‌های طولانی، امکان محاسبه دقیق بهای پارک و همچنین پرداخت نکردن جریمه‌های سنگین از دیگر مزایای پارکومتر است.
ارسال نظرات