مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات:

تفاهم‌نامه اخیر هلال‌احمر و سازمان اموال تملیکی خلاف قانون است

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات گفت: تفاهم‌نامه اخیر هلال‌احمر و سازمان اموال تملیکی خلاف قانون است.
کد خبر: ۸۷۲۷۳۲۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدعبدالمجید اجتهادی مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی کشور در رابطه با تفاهم‌نامه اخیر هلال احمر و سازمان اموال تملیکی مبنی بر واگذاری برخی کالاهای قاچاق مکشوفه به هلال‌احمر برای توزیع‌ بین حادثه‌دیدگان اظهار داشت: بحث کالاهای در اختیار اموال تملیکی در کمیسیون لوایح دولت هم مطرح شده بود اما بنده هفته گذشته در تلویوزیون هم گفتم اگر دولت می‌خواهد به محرومان کمک کند کالای استاندارد و سالم بگیرد و آنها را بین این افراد توزیع کند. از منش و رفتار کرامت‌مدار ایران و ایرانی خارج است که روغن ریخته را نذر امام‌زاده کنیم.

وی ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی مربوطه هم هیچ وجهی برای اینکه این کالای قاچاق بخواهد مثلا به موسسات خیریه برسد یا اینگونه در اختیار حادثه‌دیدگان قرار بگیرد چیزی پیش‌بینی نکرده و این عدم پیش‌بینی هم عمدی بوده است. چون بحث اصلی این است که این کالا وقتی به صورت قاچاق می‌آید ما می‌گوییم تولید داخلی را با مشکل مواجه می‌کند. این کالای قاچاق یا تولید داخلی ندارد که در آن صورت تاجران و واردکنندگان قانونی را با مشکل مواجه می‌کند و اگر هم تولید مشابه داخلی داشته باشد، قطعا تولیدکننده داخلی با این شرایط توان رقابت با کالای قاچاق را ندارد.

اجتهادی گفت: فرقی نمی‌کند این کالا را قاچاقچی بیاورد یا دولت؛ مهم این است که در نهایت همان اثر مخرب را بر تولید و تجارت دارد. لذا با توجه به این مشکلات، اینکه کالای قاچاق کشف‌شده را بدهیم به خیریه‌ها و نهادهایی مثل هلال‌احمر توجیهی ندارد.اگر دولت می‌خواهد کمک کند، یا جنس تولید داخل را بدهد اگر هم تولید داخل ندارد، از کالایی که قانونی وارد شده استفاده کند.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرد: درباره این تفاهم‌نامه چیزی که من بررسی کردم، هفته پیش هم اعلام کردم که کاملا برخلاف قانون است. اما معاون هلال احمر گفت ما تفاهم‌نامه‌ای که داریم این است که ما این کالاها را صرفا در انبارهایمان نگهداری کنیم ولی اگر نهایتا در اختیار ما باشد در حوادث غیرمترقبه و استان محروم توزیع می‌کنیم ولی با این وضعی که شما می گویید خیر. فقط بحث انبارداری است.
ارسال نظرات