سکوت نهادهای قانونی نسبت به برپایی این ارودهای مختلط آیا مخالفت عملی با دستورات اکید رهبری مبنی بر جلوگیری اردوهای مختلط و همراهی کردن با این ولنگاری فرهنگی و از بین بردن سلامت روانی جامعه نیست؟
کد خبر: ۸۷۲۷۳۱۶
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
" اسلام انسان را شناخته است که حکم عدم اختلاط زن و مرد را داده. اسلام من و شما را شناخته؛ انسان مال خدا است و [او] آفریننده‌ی ما است. اردوی مختلط یعنی چه؟ کوهنوردی مختلط، اردوی مختلط، گاهی حتّی خارج از کشور! نه، کار فرهنگی ماهیّت دیگری دارد، مفهوم دیگری دارد. مسئولین فرهنگی بفهمند چه‌کار می کنند." مقام معظم رهبری 94/20/8

این سخنان صریح رهبر معظم انقلاب درباه اردوهای مختلط که متولیان امر به نام برنامه فرهنگی برای جوانان برگزار می کنند، است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،رهبر معظم انقلاب مکررا در جلسات مختلف به مسئولان و مردم درباره کوهنوردی مختلط ،اردوهای مبتذل فرهنگی مختلط زن و مرد که جز نشان ضد فرهنگی در آن دیده نشده ، تذکر دادند و با انتقاد شدید آن را ولنگاری فرهنگی نامیدند و از مسئولان خواستند جلوی این برنامه هایی که با برچسب فرهنگی در حال گسترش است اما رنگ بویی از فرهنگ ایرانی اسلامی را ندارد، بگیرند.

در چند ماه اخیر استان مازندران با سابقه تاریخی و مذهبی خود شاهد کوهنوردی مختلط و اردوهای مختلط دختر و پسر بوده است که عده ای با سوء استفاده از مجوز تورهای گردشگری ،دست به برگزاری چنین برنامه های بی فرهنگی در استان زدند و تا جائی پیش رفتند که با نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر و تبلیغات گسترده در فضای مجازی جوانان را تشویق به نام نویسی در این اردوهای مختلط می کنند.

این گروه ها که در سایه بی توجهی و بی تفاوتی متولیان فرهنگی با برپایی اردوهای مختلط ،به اشاعه ولنگاری فرهنگی می پردازند بدون آنکه مسئولی از آنها در باره برگزاری چنین برنامه های مبتذل فرهنگی پاسخی بخواهد آزادنه نسبت به این اردوهای ضد فرهنگی تبلیغ می کنند .

نکته قابل تامل آنجاست وقتی رهبرمعظم انقلاب در بیانات صریح و شفاف برگزاری چنین برنامه ها را کاری غلط میخوانند و از مسئولان و متولیان فرهنگی مصرانه می خواهند جلوی اردوهای مختلط بگیرند، چگونه متولیان فرهنگی از این قضیه براحتی عبور کرده و توجهی به آن ندارند.

سازمان گردشگری مازندران که با آمارهای کذا مبنی بر تورهای گردشگری مجوز دار بدون کمترین خاصیت فرهنگی مبادرت می ورزد آیا به این مسئله توجه و نظارت کافی دارد عده ای در پی سوء استفاده از مجوز تورهای گردشگری در استان دست به ولنگاری فرهنگی می زنند و کسی هم یا قادر نیست جلوی این برنامه های مخرب فرهنگی را بگیرد یا شاید نمی خواهد مانع شیوع این ولنگاری فرهنگی در مازندران شود.

آیا مسئولان گردشگری و ارشاد که متولیان ارشد فرهنگی در استان هستند، اردوهای مختلط زن و مرد که در قالب تورهای گردشگری و کوهنوردی وغیره در مازندران که غالبا با کشف حجاب و بی بندوباری در حال گسترش است را مصداق بارز ولنگاری فرهنگی نمی دانند که رهبر معظم انقلاب با انتقاد از این برنامه ها آن را جزو غلط‌ ترین کارها می دانند و کسانی که به بهانه شاد بودن قشر جوان آنها را تشویق به این امر می کنند ، می فرمایند: شاد بودن برای هر محیطی خوب است، اما به چه قیمتی؟ به قیمت برگزاری مراسم و اردوهای مختلط؟ مگر غربی‌ها از اختلاط چه بهره‌ای جز جنایات کنونی جنسی برده‌اند که ما به‌دنبال پیروی از همان شیوه‌ها هستیم.

باید از دستگاه های مسئول گردشگری پرسید با کدام انگیزه و هدفی به برخی تورهای گردشگری مجوز میدهند تا عده ای از گروه های بی خاصیت فرهنگی با انتساب به این تورها که از فرهنگ تنها نامش را یدک می کشند و برای از بین بردن ایمان و اعتقاد جوانان مازندرانی شمشیر را از رو بستند ، اقدام به برگزاری چنین تجمعاتی کنند .

آیا فضای سلامت روانی جامعه ارزشی و مذهبی مازندران ملعبه دست عده ای بی فرهنگ غرب زده است یا حیات خلوت کسانی که فضای فرهنگی اجتماعی را همچون زباله دانی میدانند که با ولنگاری فرهنگی میخواهند آن را پر کنند؟

حقیقتا متولیان فرهنگی بویژه مسئولان گردشگری و ارشاد نمی دانند برگزاری اردوهای مختلط زن و مرد بدون هیچ نظارتی نه تنها برنامه فرهنگی نیست و خاصیت فرهنگی ندارد بلکه ضد فرهنگ اسلامی بوده و حتی عرف مذهبی و تاریخی مازندران را در کشور زیر سوال خواهد برد؟

اگر آقایان فرهنگی و فرهنگ دان مازندران به این دست ولنگاری فرهنگی که با اردوهای مختلط زن و مرد همراه است، مخالف بوده و آن را ضد فرهنگ ایرانی و اسلامی می دانند،پس چرا تا کنون جلوی این ولنگاری فرهنگی گرفته نشد؟

و حرف آخر آنکه بی تفاوتی و سکوت نهادهای قانونی نسبت به برپایی این ارودهای مختلط آیا مخالفت عملی با دستورات اکید رهبری مبنی بر جلوگیری اردوهای مختلط و همراهی کردن با این ولنگاری فرهنگی و از بین بردن سلامت روانی جامعه نیست؟ و اگر خلاف این گفته است و نهادی های قانونی نسبت به برگزاری چنین برنامه هایی که علنا ضد سلامت روانی جامعه است مدعی برخورد هستند، چرا نسبت به اشاعه ولنگاری فرهنگی در مازندران اقدامی صورت نگرفته است؟

اردوی مختلط در منطقه اشک رود دودانگه ساری 95/5/22
 
تابستانی شاد! با اردوهای مختلط + تصاویر 
 تابستانی شاد! با اردوهای مختلط + تصاویر
 
تابستانی شاد! با اردوهای مختلط + تصاویر
 تابستانی شاد! با اردوهای مختلط + تصاویر
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها