خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی مطرح کرد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: «بیوتروریسم» تهدیدی به وسعت جهان علیه ملت‌ها به شمار می‌رود، که ناشناخته یا کمتر شناخته شده است.
کد خبر: ۸۷۲۷۲۹۵
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محسن شکرنیا اظهار داشت: «بیوتروریسم» تهدید جهانی علیه ملت‌ها است که تاکنون شناخته نشده است یا اینکه شناخت نسبتا کمی نسبت به این موضوع، ابعاد مختلف و خطرناک آن وجود دارد، بنابراین باید برای آگاهی‌بخشی گام برداشت.

شکرنیا سلاح‌های بیوتروریستی یا میکروبی وسیله‌ای برای حذف چهره‌هایی که سد راه منافع امپریالیسم هستند توصیف کرد همچنین آن را ابزاری سهل‌الوصول و مطلوب نظر دشمنان دانست چرا که نگهداری، حمل و نفوذ آن راحت بوده، هزینه تولید و به کار گرفتن آن بسیار پایین‌تر از سلاح اتمی است، از طرف دیگر امکان ردیابی استفاده‌کننده آن به آسانی ممکن نبوده همچنین فقط در محدوده هدف و شخص موردنظر قابل استفاده است همچنین به کار گرفتن آن برای دست یافتن به این اهداف کثیف که حذف یک چهره شاخص است به هر طریق اعم از اشیاء و موجودات ممکن است.

طبق اظهارات وی هدف دشمنان ترور شخص یا اشخاص از طریق انتقال بیماری و مسموم کردن است که از این طریق او را حذف کنند در این زمینه از راه‌های مختلف اقدام می‌کنند آنچه تاکنون نمونه‌های آن اتفاق افتاده و در عرصه بین‌المللی کشف شده زیاد است که آلوده کردن آب، مواد غذایی، لوازم شخصی، هدایا و مراسلات پستی، اقلام صادراتی مثل دام، طیور، میوه‌جات، انواع داروها و ده‌ها مورد دیگر را شامل می‌شود.

شکرنیا با اشاره به اینکه دشمنان هر ملت در راس آن صهیونیسم بین‌الملل و آمریکای جهانخوار برای رسیدن به اهداف خود بدون اطلاع طرف مقابل از این سلاح استفاده می‌کند، در ادامه اروپا را مثال زد که یک زمانی سران آن مدعی شده بودند که سازمان جاسوسی آمریکا عامل شیوع جنون گاوی در اروپا است، یا مدعی استفاده از پودر عامل سیاه‌زخم، آبله و انواع بیماری‌های مهلک شدند که به مرور زمان شخص مورد هدف را از پا در میآورد.

وی سلاح اتمی و بیولوژیکی را مخرب، عامل سلب امنیت و منشاء تنش روانی در بین جوامع دانست ولی معتقد است که این گزینه تقریبا نوظهور است بنا به دلایل اشاره شده میزان خسارت و دامنه کشتار آن به مراتب بیشتر بوده، چرا که مقاومت و دفاع در مقابل آن دشوار یا غیرممکن است.

*امروزه مرگ مرموز رجال سیاسی در جهان نظرها را جلب می‌کند

شکرنیا این طور موضوع را تشریح کرد که به عنوان مثال وقتی یک بیماری واگیردار دامی اگر به طریقی وارد یک کشور شود قبل از اینکه دست‌اندرکاران آنجا متوجه شوند و پیشگیری کنند، چند میلیون دام به این بیماری مبتلا شده‌اند که باید همه آنها را معدوم کرد، گاهی ممکن است همه انسان‌های استفاده کننده از این دام‌ها، میوه‌ها، حبوبات و داروهای آلوده در کشوری غفلت‌زده در معرض خطر قرار گیرند و چه‌بسا نه‌تنها شخصیت‌های کلیدی آن حکومت بلکه ده‌ها میلیون انسان به بیماری‌ طولانی‌‌مدت مبتلا شوند و نسل‌های بعدی از آسیب آن در امان نباشند.

براساس اظهارات وی امروزه در گوشه و کنار دنیا از مرگ مرموز، تدریجی و بی‌سر و صدای رجال سیاسی و شخصیت‌های ضدصهیونیسم بیشتر از هر زمان دیگر صحبت می‌شود به طوری که در سال‌های گذشته پیرامون این موضوع در کشور ما هم زمزمه‌هایی شده و مقامات ذی‌ربط هم هشدارهایی داده‌اند بنابراین باید بیشتر هوشیار بود.

وی بیان داشت: طبق اذعان برخی کارشناسان ممکن است بروز سرطان‌های ناگهانی و ابتلا به بیماری‌های ناشناخته در بین بعضی از چهره‌های مشهور و پرطرفدار کشورهای دیگر که از قضا مقابل زیاده‌خواهی استکبار ایستاده‌اند همچنین فوت سریع این چهره‌های برجسته بعد از بیماری نتیجه استفاده از مواد بیوتروریسم باشد که باید متخصصان امر نوع و نحوه استفاده از آن را شناسایی کرده و پیشگیری از آن را آموزش دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اظهار اینکه پیرامون زندگی «فیدل کاسترو» اشاره شده است که وی 638 بار مورد حمله بیولوژیکی قرار گرفته است،خاطرنشان کرد: در تاریخ جهان و تاریخ اسلام کم نیستند کسانی که در معرض چنین تهدیدات خزنده‌ و جنایت‌های خاموش بوده‌اند.

وی ادامه داد: در سطح جهان شاید کمتر از 20 کشور به تولید سلاح‌های بیوتروریستی دست می‌زنند که در راس آنها رژیم جعلی صهیونیسم است البته خوشبختانه امروز همه کشورها نسبت به این موضوع حساس شده‌اند تا جایی که هنگام داد و ستد برای حفظ ملت به طور عام همین طور در نشست‌های دیپلماتیک به طور خاص این موضوع را مورد توجه قرار داده‌اند.

*دانش دستکاری ژن‌ به سلاح بیوتروریسم تبدیل شد

شکرنیا با بیان اینکه امروز تعداد قربانیان این قبیل ترورهای بیولوژیکی شاید به تعداد انگشتان دست هم نرسد ولی با این همه کشورهای استکباری روز به روز روش‌های جدید تولید سلاح‌های میکروبی دسترسی پیدا می‌کنند، که این موضوع سلامتی ملت‌ها و نخبگان را به مخاطره انداخته است.

طبق اظهارات وی در اواخر قرن بیستم دانشمندان به دانش دستکاری ژن‌ها در مواد غذایی دست یافته‌اند که می‌توانند ژن‌های یک ماده را کم یا زیاد کنند اسم اولی را فروریخته و اسم دومی را تراریخته گذاشته‌اند، ولی این دانش به ویژه دانش تولید تراریخته به جای خدمت به بشریت با عنوان یک سلاح بیوتروریسم در اختیار دشمن قرار گرفته است تا از طریق ژن مواد غذایی انواع بیماری‌های خطرناک و علاج‌ناپذیر را در کشورهای هدف شیوع دهد.

بنا به گفته وی مخالفان این دانش معتقد هستند مواد تراریخته می‌تواند منشاء برخی بیماری‌ها باشد بنابراین نباید تولید شود تا جایی که الان چندین کشور مانند روسیه مصرف این اقلام خوراکی را ممنوع کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به گوشه‌ای از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «کلیت نظام اسلامی از آن جهت که در مقابله با استکبار جهانی ایستاده است، همان مقابله‌ تمام ایمان با تمام کفر است»، اضافه کرد: بنابراین به واسطه دو قطبی شدن جهان و رو در رویی ایران و آمریکایی که طبق فرمایش امام امت تروریست بالذات است، بیشترین تهدیدها علیه کشور ما است، بنابراین باید بیشتر مراقب بود، به ویژه اینکه اظهارات وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده آمریکا مبنی بر «ریشه ملت ایران را باید بخشکانیم» همچنین سخنان اهانت‌آمیز وندی شرمن نسبت به «DNA» پاک ایرانی بر کسی پوشیده نیست.

*کودتای بیولوژیکی علیه ملت‌ها به عنوان یک تهدید خاموش مطرح است

شکرنیا خاطرنشان کرد: بنابراین چه‌بسا بخواهند با اقدامات نامحسوس خود درصدد تغییر دادن بافت‌های ذهنی و فکری یک ملت باشند تا به دنبال سرقت ژن مهندسی نسل‌های آینده آن کشور را به لحاظ جنسیت، ضریب هوشی و سلامتی به دست بگیرند، به صورت نرم کودتای بیولوژیکی رقم بزنند تا فرزندان آنها همان شود که می‌خواهند نه‌تنها استکبارستیز نباشند بلکه فرش قرمز برای‌شان پهن کنند.

وی با اظهار اینکه مباحثی از این جنس به واسطه تخصصی بودن موضوع باید از طرف متخصصان، سازمان‌های متولی و آزمایشگاه‌ها به صورت رسمی و مرتب اعلام شود که با تلاش پروفسور علی کرمی آگاهی‌ لازم به شخصیت‌های صاحب‌نام، دانشمندان صنایع بالادستی، چهره‌های سیاسی و ... داده می‌شود تا آگاهانه در محیط‌های مختلف حضور یابند.

شکرنیا در ارتباط با پیشینه تاریخی این موضوع گفت: کمی جستجو در اینترنت نمونه‌های جدیدی از این نوع ترور را در مقابل چشم‌های شما ردیف می‌کند که در همین دهه اخیر اتفاق افتاده است، همین موضوع جدید بودن این نوع از تحرکات را نمایان می‌کند هرچند در تاریخ همان طور که عنوان شد ریشه‌هایی دارد ولی امروزه شکل و نوع آن دگرگون و پیچیده شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اظهار اینکه نه‌‌تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهایی که رو در روی استکبار ایستاده‌اند باید مراقبت همه‌جانبه از طرف عموم ملت و شخصیت‌های کلیدی به عمل آید، گفت: برخورد با این موضوع، آگاه‌سازی و پیشگیری وظیفه دولت و حاکمیت است که خوشبختانه در کشور ما برای این موضوع قدم‌هایی برداشته می‌شود.

گفت‌وگو از: سونیا بدیع

ارسال نظرات