یک کارشناس مذهبی در گفتگو با «بسیج»:
عباس علی اکبری گفت: زیارت حق امام و تجدید عهد با او است. حق، حق ایجاد می کند و آقایی که صاحب حرم است به بهترین شکل جواب می دهد و برکات و فضائل زیارت معصوم شامل حال زائر می شود.
کد خبر: ۸۷۲۷۲۶۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
عباس علی اکبری کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: در باب زیارت باید گفت که زیارت یک حق است.

وی افزود: حق امام رضا (ع) به گردن ما شیعیان این است که به زیارت برویم، برای هر امامی عهد و پیمانی به گردن ما است که آن زیارت قبر امامان است چه از راه دور و چه از نزدیک که برکات خاص خود را دارد.

اکبری اظهار داشت: زیارت تجدید عهد با امام معصوم است وقتی حقی ایجاد شد و معصوم زیارت را حق می داند؛ حق، حق ایجاد می کند و آقایی که صاحب حرم است به بهترین شکل جواب می دهد و برکات و فضائل زیارت معصوم نصیب حال زائر می شود.

کارشناس مذهبی تصریح کرد:امام معصوم غیرت الله است و حق را ادا می کند و به بهترین صورت ممکن جواب زائر را می دهد، آنقدر این برکات زیارت را در تشریح برای ما کوچک کرده اند تا قابل فهم باشد وگرنه از اینها خیلی بالاتر است وقتی زیارت انجام شود وفای به عهد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای زیارت از ما معرفت خواسته اند تا برکت بیشتری عایدمان شود خوب است که انسان از روی شناخت زیارت کند و این سه علامت دارد اول اینکه لحظه ای که به زیارت می رود بداند امام واجب الاطاعه است و با ور کند که کلام امام کلام خدا است.

اکبری در ادامه افزود: دومین نکته در باب معرفت این است که زائر قائل به این باشد که امام شاهد و ناظر بر رفتار ما است و زمان و مکان و حیّ و میّت بر او نیست و بر همه عالم اشراف دارد و زائر باید بیرون حرم هم رعایت کند.

کارشناس مذهبی گفت: سومین نکته این است که زائر بداند که امام مهجور واقع شده و شناخته نشده و غریب واقع شده و ما این ظرفیت را نداریم که امام را به طور کامل بشناسیم.

ارسال نظرات