خبرهای داغ:
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: حدود 150 هزار گواهینامه تربیت‌ معلم قرآن صادر شده که به این معنا نیست که همه این افراد فعال باشند؛ اما در طول چهار دهه، تربیت مربی انجام‌ شده است.
کد خبر: ۸۷۲۷۲۲۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان مهدی قره‌شیخلو در خصوص تربیت مربی اظهار کرد: در رابطه با تربیت مربی سال‌ها است که دارالقرآن فعال است و شاید حدود 150 هزار گواهینامه تربیت‌ معلم قرآن صادر شده است.

وی افزود: البته به این معنا نیست که همه این افراد دارنده گواهینامه تربیت‌ معلم قرآن فعال باشند اما در طول 4 دهه در رشته‌های مختلف، تربیت مربی انجام‌ شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم تصریح کرد: برای تربیت‌ معلم ویژه حفظ قرآن در این سال‌ها کمتر فعالیت انجام‌ گرفته است و باید تلاش شود تا آمار آن دوره‌ها نسبت به قبل افزایش داشته باشد.

وی تأکید کرد: از اول سال سازمان دارالقرآن کریم با بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا یک طرح مشترکی را شروع کرده است و 4 دوره تربیت مدرس حفظ، یعنی کسانی که مربی حفظ را تربیت کنند؛ دو دوره از این تعداد برگزار شد که دو دوره باقی‌ مانده آن در دو ماه آینده برگزار می‌شود.

قره‌شیخلو در ادامه بیان کرد: این روند باید ارتقا پیدا کند چراکه به مربیان زیادی نیاز داریم، در سازمان امسال یک نظرسنجی ویژه تمام استان‌ها در خصوص وضعیت دوره‌های تخصصی انجام گرفت که به نظر می‌رسد در بعضی دوره‌ها مانند دوره تربیت‌ معلم روخوانی به یک خودکفایی نسبی رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: باید دوره‌های تخصصی خود را رو به دوره‌هایی مانند تربیت مربی مفاهیم قرآن، مربی حفظ و تربیت داور قرآن کریم ببریم چراکه روی این مسائل کمتر کار شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم در خصوص ساماندهی وضعیت کلاس‌های قرآنی کشور گفت: هر ساله با بودجه‌ای که برای سازمان دارالقرآن در نظر گرفته‌ شده است کمکی به مؤسسات و جلسات سنتی اختصاص داده می‌شود.

وی تأکید کرد: بودجه‌ها متأسفانه وضعیت مناسبی ندارند، به تعبیری دیگر عدد آن بسیار کم است و یا تخصیص همین عدد خیلی منظم نیست؛ به‌ هر حال اگر حوزه قرآن بخواهد توفیقی داشته باشد باید در بستر مردمی تقویت شود و سازمان دارالقرآن هم بتواند این حمایت‌ها را بیشتر روی تربیت نیرو متمرکز کند.

قره‌شیخلو در ادامه بیان کرد: نگاه به این جلسات باید نگاهی مردمی باشد، سازمان دارالقرآن یک حداقل کمکی را کنار گذاشته است اما فقط این کمک برای راه‌اندازی جلسات و کلاس‌های قرآنی است.

وی خاطر نشان کرد: بعد از راه‌اندازی به‌ وسیله سازمان دارالقرآن، مردم باید سعی کنند تا جلسه را خودشان به‌ پیش ببرند و اگر این اتفاق رخ دهد، این دسته از جلسات دچار آسیب نمی‌شوند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم گفت: این سازمان هم وظیفه دارد تا از دولت امکانات بیشتری را دریافت کند و کمک بیشتری به این مراکز و جلسات قرانی کند.

وی در رابطه با اقدامات انجام‌ شده در زمینه ایجاد انگیزه و جذب افراد برای حضور در کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن در سطح کشور اظهار کرد: ابزارهای تشویقی می‌توانند در ایجاد انگیزه و جذب افراد به کلاس‌های قرآنی مؤثر باشد.

قره‌شیخلو بیان کرد: جذابیتی که مربیان می‌توانند ایجاد کنند، در امر جذب افراد به کلاس‌های قرآنی می‌تواند مؤثر باشد و این دوره‌های تربیت مدرسی که سازمان دارالقرآن برگزار می‌کند، روش‌های نوین حفظ را به مدرسان آموزش می‌دهد و بخشی از آن می‌تواند برای قرآن آموز باعث جذابیت و ایجاد انگیزه شود.

وی در خصوص اولویت‌های اقدامات سازمان دارالقرآن تصریح کرد: اولویت‌های کاری این سازمان در سال جاری بیشتر در حوزه‌های پژوهشی است و در نظر داریم تا فعالیت‌های قرانی بیشتر بر موارد پژوهشی مبتنی سازیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم ابراز کرد: این‌ کار پژوهشی، هم در تدوین نظام جامع آموزش قرآن است و هم در سنجش اطلاعات قرآنی مردم است که این برنامه‌ریزی‌ها به‌ مرور اطلاع‌رسانی خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها