در راستای احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر؛
خبرگزاری بسیج: طرح تذکر لسانی با حضور بسیجیان و پاسداران ناحیه مقاومت بسیج شهرستان های شهرستان فیروزکوه در منطقه توریستی- تاریخی تنگه واشی برای سومین بار اجرا شد.
کد خبر: ۸۷۲۷۱۷۸
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷

 

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه فیروزکوه، در این برنامه فرهنگی، برادران و خواهران بسیجی ناحیه مقاومت فیروزکوه در منطقه تنگه واشی به گشت زنی و تذکر به افراد بی حجاب و بدحجاب پرداختند که با استقبال بسیار خوب خانواده ها بخصوص خانواده های مذهبی حاضر در آنجا همراه بود.

به گفته سروان پاسدار "محمد حیدری منش” معاون فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فیروزکوه اجرای این طرح فرهنگی همراه با حضور پر رنگ تر خانواده های مذهبی در این منطقه و نصب تابلوهای فرهنگی اثرات خوبی در این منطقه بخصوص در مقوله عفاف و حجاب داشته است.

وی گفت: طرح تذکر لسانی برای سومین بار از سوی ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فیروزکوه در این منطقه زیبای تفرجگاهی به اجرا در آمد و طی هفته های آینده نیز با حضور اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است، اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی همچون مسابقه نقاشی، حرکات نمایشی با توپ، مسابقه دارت، اقامه نماز جماعت و رادیو تنگه واشی از جمله برنامه هایی بود که علاوه بر تذکر لسانی مورد استقبال گردشگران در این منطقه قرار گرفت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: "آن چه که مسئولیت شماست مسأله زبانی است، یعنی شما باید کاری کنید که مردم امر و نهی زبانی را که مهمترین عامل که حتی از جهاد بالاتر است انجام بگیرد و تحقق پیدا کند”.

تنگه واشی یا تنگه "ساواشی” مکانی تفریحی - توریستی است و در حدود ۱۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان فیروزکوه واقع شده که با داشتن آب و هوای مناسب در تابستان  ، میزبان جمعیت کثیری از مسافران و گردشگران است.

 

مناظر زیبا و آب و هوای خوب، تنها بخشی از جذابیت های تنگه واشی است و شاید یکی از جذابترین بخش های سفر به تنگه واشی حرکت در رودخانه ای است که در بین یک دره سنگی قرار دارد.

تنگه واشی علاوه بر طبیعت زیبا، دارای آثار باستانی بوده که یکی از سه کتبیه معروف دوره قاجار در این تنگه واقع شده است.

ارسال نظرات