کشت 15 هزار هکتار گیاه دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

با حضور وزير جهاد كشاورزي، طرح كشت گياهان دارويي و صنعتي استان كهگيلويه و بويراحمد در سطح بيش از 15 هزار هكتار رسما كليد خورد.
کد خبر: ۸۷۲۷۱۵۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
با حضور وزير جهاد كشاورزي، طرح كشت گياهان دارويي و صنعتي استان كهگيلويه و بويراحمد در سطح بيش از 15 هزار هكتار رسما كليد خورد.
محمود حجتي در روز نخست از سفر رئيس جمهوري و كاروان تدبير و اميد به اين استان، از طرح گياهان دارويي و صنعتي بيد كفته كاكان بازديد كرد تا طرح مهم كشت و توسعه گياهان دارويي در نقاط مختلف اين استان به طور رسمي افتتاح شود.
طرح بيدكفته گچساران كه به عنوان نمونه مورد بازديد وزير جهاد كشاورزي قرار گرفت، توسط اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري كهگيلويه و بوير احمد در مساحتي بالغ بر 605 هكتار و سطح اجرايي 102 هكتار با كاشت گونه باريجه اجرا شده است.
عزت اله بهشتي فرد در اين آيين با توصيف ويژگي ها و مشخصات اين طرح گفت: توليد و استحصال شيرابه خام گونه باريجه به ميزان ۱۲۰كيلوگرم در هكتار كه ارزش آن برابر با۱۲۰ ميليون ريال درهكتار مي باشد از طريق صاحبان سامان عرفي به بهره برداري مي رسد و اين محصول به كشورهاي خارجي صادر مي شود.
وزير جهاد كشاورزي با بهره برداران اين طرح كه در عرصه مشغول برداشت شيرابه بودند ديدار كرد و نحوه برداشت شيرابه، خواص شيرابه باريجه و فروش آن را از آنان سوال كرد كه از آنها پيرامون مشكلات فروش، قيمت ارزان محصول توليدي روي مزرعه و قيمت چند برابري آن در خارج از كشور را شنيد.
وزير جهاد كشاورزي بعد از اين از واحد توليدي گياهان دارويي اين استان به نام‌هاي تجاري زربند و سينره نيز بازديد كرد و از نزديك در جريان ظرفيت‌هاي اين استان در اين صنعت مهم قرار گرفت.
ارسال نظرات