رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری سهم کهگیلویه و بویر احمد از تسهیلات پرداختی صندوق نوآوری و شکوفایی را ناچیز و حدود یک درصداعتبارات این صندوق اعلام کرد .
کد خبر: ۸۷۲۷۱۴۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
رئیس صندوق نو آوری و شکوفایی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری امروز در یاسوج با بیان این مطلب شمار شرکتهای تولید تجاری و خدماتی کشور را شش هزار و 500 واحد اعلام کرد و گفت:تنها 30 درصد از این تعداد یعنی 2500شرکت تولید تجاری و خدماتی کشور با عنوان دانش بنیاد ثبت شده اند.
بهزاد سلطانی حمایت از شرکت های دانش بنیان را الویت اصلی صندق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد و افزود:حجم تسهیلات این صندوق بیش از هزارو 400 میلیارد تومان است که به شرکتهای دانش بنیان دارای طرح با سود کم اعطاء می شود .
وی گفت: هزارو 200 شرکت دانش بنیان برای استفاده از تسهیلات این صندوق طرح ارایه داده اند که 700 میلیارد تومان برای اجرای طرح های این شرکت ها اختصاص یافته است.
رئیس صندوق نو آوری و شکوفایی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری افزود: این صندوق تاکنون در 18 استان کشور راه اندازی شده و در صورت آمادگی استان ها به تدریج در بقیه استان ها نیز راه اندازی می شود .
وی سهم کهگیلویه و بویر احمد از تسهیلات پرداختی صندوق نوآوری و شکوفایی را ناچیز و حدود یک درصداعتبارات این صندوق اعلام کرد و گفت: تنها 3 شرکت دانش بنیان در این استان وجود دارد که کمتر از نیم درصد از تسهیلات صندوق را دریافت کرده اند.
رئیس دانشگاه یاسوج  هم در این نشست حرکت به سمت دانش بنیان شدن به علت نبود زیرساختهای لازم را کند عنوان کرد و افزود : بسترهای لازم از جمله پارک علم و فناوری در استان فر اهم نیست.

 دکتر رحیمی گفت: برای توسعه شرکتهای دانش بنیان باید سیاست های تشویقی موثری در استان توسط دولت اعمال شود.

 وی مراکز رشد و فن آوری و پارک علم و فن آوری را از جمله بسترهای لازم برای ایجاد طرح های شرکتهای دانش بنیان عنوان کرد و افزود: کهگیلویه و بویر احمد تنها استانی است که پارک علم و فناوری ندارد.
ارسال نظرات