خبرهای داغ:
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود:

126 پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت در شاهرود به بهره برداری می رسد

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود گفت: از تعداد 126 پروژه، 110 پروژه عمرانی و 16 پروژه اقتصادی است که 31میلیارد و 634 میلیون تومان عمرانی و 21 میلیارد و 215 میلیون تومان در حوزه اقتصادی هزینه شده است و 4 پروژه در بخش بسطام، 3 پروژه بخش مرکزی و 5 پروژه در شاهرود و در مجموع 12 پروژه در هفته دولت شروع خواهد شد که این پروژه ها را بخش خصوصی انجام خواهند داد.
کد خبر: ۸۷۲۷۱۰۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدرضا هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات هتل گردشگری شهر بسطام با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: ما این امنیت و آرامش را مدیون خون شهدا هستیم و همیشه منش،بزرگی،ایثار و شهادت را سرلوحه کار خود قرار می دهیم.

وی با اشاره به فعالیت های شهرداری بسطام در حوزه مبلمان شهری و سرمایه گذاری به خصوص در بخش گردشگری افزود: این تلاش ها محقق نمی شود مگر با مدیریت شبانه روزی و حمایت های فکری و معنوی اعضاء شورای شهر بسطام که از همه این عزیزان تقدیر و تشکر دارم.

فرماندار شهرستان شاهرود با اشاره به موفقیت مدیران خاطر نشان کرد: مدیری موفق است که ارتباط تنگاتنگ با اصحاب رسانه داشته باشد و از این پتانسیل بتواند در ارتباط با مردم و شنیدن و رفع دغدغه های آنان استفاده نماید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه شهید رجایی فقط 28 روز رئیس جمهوری بود تصریح کرد: این شهید بزرگوار با این مدت کم مسئولیت در دلها ماندگار شد در صورتی که خیلی ها هستند که مسئولیت ها بسیاری دارند اما وقتی از این مسئولیت کنار می روند دیگر نامی از آنها نیست.

معاون استاندار سمنان بیان کرد: علت این ماندگاری با توجه به حدیث مولای متقیان علی(ع) این است که گذشته خود را فراموش نکرد و به گذشته خود که دستفروش بود افتخار می کرد و باید بدانیم الان که موفق هستیم در گذشته کجا بودیم که امروز به این مرحله رسیدیم و فردا چه می شود.

وی ادامه داد: باید این عناوین را عنایت خداوندی بدانیم و طبق حدیث امام صادق(ع) شناسنامه مومن امانتداری و صداقت است که باید سرلوحه زندگی خود قرار دهیم همانطور که شهدای ما و شهیدان رجایی و باهنر در این مسیر حرکت کرده و ماندگار شدند.

هاشمی با اشاره به هفته دولت گفت: این هفته متعلق به نظام و مردم است و فرصتی است تا دولت عملکرد خود را به مردم نشان دهد و کارگزاران نظام به فرموده مولا علی(ع) موظفند که عملکرد خود را به جامعه منعکس کنند و در این مسیر خبرنگاران و رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و انعکاس این فعالیت ها به جامعه دارند.

وی با بیان اینکه ستاد هفته دولت یک ماهی است که فعالیت خود را آغاز کرده است عنوان کرد: برنامه های متنوع فرهنگی،ورزشی،عمرانی،حضور در گلزار شهدا در اولین روز هفته دولت و دیدار با ائمه جمعه شهرهاو دیدار با خانواده شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی و یادواره شهدا کارکنان دولت شهرستان برنامه ریزی شده که اجرا می شود.

فرماندار شاهرود تصریح کرد: برنامه های هفته دولت امسال مردم محور است و محوریت ما در حضور در پروژه ها با حضور مردم می باشد و ما جلسات مختلفی با مردم در مساجد و تکایا در سطح شهرستان خواهیم داشت.

وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف از جمله طرج جامعه سلامت،طرح بیمه همگانی بیش از 9میلیون نفر،طرح های کشاورزی و راه سازی با همه کمبود اعتبارات کار ماندگاری را شاهد هستیم.

هاشمی با اشاره به سفر استاندار سمنان در هفته دولت به شاهرود گفت: پروژه های محوری با حضور استاندار افتتاح خواهد شد که مهمترین و با اهمیت ترین آن کنستانتره توحید است که بسیار با اهمیت و ویژه می باشد.

وی با اشاره به اینکه تلاش های چهار ماه مسئولین شهرستان و استان در کارخانه کنستانتره نتیجه داد افزود: 830 نفر کشاورزان شهرستان سالانه از تعطیلی این کارخانه 26 میلیارد تومان متضرر می شدند که با تلاش های نمایندگان سابق و فعلی شهرستان و استاندار و مسئولین ذیربط این پروژه دوباره راه اندازی شد.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: کار از نگاه بعضی ها شدنی نبود چرا که 32 میلیارد تومان بانک عامل طلب کار بود و کارخانه را مصادره کرده بود و در حال حاضر کارخانه راه اندازی شده و اولین محموله انگور از شهر کاشمر وارد کارخانه شده تا فعالیت آن شروع شود.

وی با اشاره به ظرفیت روزانه 75 تا 80 تُن انگور در این کارخانه بیان کرد: میزان تولید انگور شهرستان امسال 85 هزار تُن پیش بینی می شود که باید را رایزنی هایی که انجام می شود برای اینکه کارخانه حداقل سه یا چهار ماه فعالیت کند انگور از استان های همجوار نیز خریداری شود که در حال انجام است.

هاشمی با اشاره به سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل تاکید کرد:کارخانه کنستانتره به معنای واقعی شعار امسال رهبری فرزانه انقلاب را عملیاتی نموده است و باید به همه به خصوص مردم تبریک بگوییم و به کشاورزان عزیز این اتفاق مبارک را تبریک گویم.

وی با اشاره به افتتاح 126 پروژه عمرانی اقتصادی در شهرستان شاهرود در هفته دولت اظهار کرد: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 52 میلیارد و 849 میلیون تومان و اشتغال زایی مستقیم 367 نفر به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار شاهرود افزود: از این تعداد پروژه 36 پروژه با اعتبار 10 میلیارد تومان و اشتغالزایی 107 نفر در بخش مرکزی و 41 پروژه با اعتبار 14 میلیارد و 445 میلیون تومان و اشتغالزایی 97 نفر در بخش بسطام، 9 پروژه با 600 میلیون تومان اعتبار در بخش بیارجمند و 38 پروژه با اعتبار بالغ بر 27 میلیارد تومان و اشتغال زایی 159 نفر در شهر شاهرود و دو پروژه هم بصورت شهرستانی به بهره برداری می رسند.

وی خاطر نشان کرد: 110 پروژه عمرانی و 16 پروژه اقتصادی است که 31میلیارد و 634 میلیون تومان عمرانی و 21 میلیارد و 215 میلیون تومان در حوزه اقتصادی هزینه شده است و 4 پروژه در بخش بسطام، 3 پروژه بخش مرکزی و 5 پروژه در شاهرود و در مجموع 12 پروژه در هفته دولت شروع خواهد شد که این پروژه ها را بخش خصوصی انجام خواهند داد.

هاشمی تصریح کرد: اولویت دولت در اتمام پروژه های نیمه تمام با 50 درصد پیشرفت فیزیکی است و پروژه هایی که در دست اقدام هستند مربوط به شهرداری ها و یا بخش خصوصی است که آغاز می شود و دولت هیچ پروژه ای برای کلنگ زنی و ساخت ندارد و 24 دستگاه دارای پروژه افتتاحی در هفته دولت از جمله بنیاد مسکن،اداره برق،جهاد کشاورزی،صنعت،معدن و تجارت و آب فاضلاب شهری و روستایی از آن جمله اند.

وی با اشاره به 70 پروژه مصوب سفر هسئت دولت به استان سمنان عنوان کرد: از این 70 پروژه، 10 پروژه مربوط به شهرستان شاهرود است که از یکهزار میلیارد و 117 میلیون تومان اعتبار استان، 25.6 درصد اعتبارات سفر هسئت دولت به شهرستان شاهرود اختصاص یافته که باید از نمایندگان سابق و حال مجلس شهرستان و سایر مسئولین تشکر نماییم.

وی با اشاره به پیگیری 94 مورد دیگر در سفر ریاست جمهوری تصریح کرد: این موارد اعتبارت اولویت دار شهرستان هستند که سالن ورزشی،آب شرب شاهرود،راهها در حوزه شهری و دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری ها که پروژه پیش بینی کرده اند که ان شالله با جدیت این موارد دنبال می شود.

هاشمی با اشاره به اعتبار شناور 285 میلیارد تومانی استان بیان کرد: 158 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی است که با توجه به اینکه شرق استان و شهرستان شاهرود قطب کشاورزی است درصد قابل توجهی اعتبار گلوبال به شهرستان اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اختصاص یک دستگاه آمبولانس به بسطام با توجه به پیگیری شهردار و نماینده شهرداری این شهر در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور عنوان کرد: نیاز این منطقه به این دستگاه بسیار بود و ما امیدواریم هیچ وقت اتفاقی نیفتد اما باید پیش بینی کرد همانطور که ما در هفته گذشته در طرود شاهد آتش سوزی بودیم که با توجه به اینکه یک دستگاه آتش نشانی در این منطقه حضور دارد در ظرف 7 دقیقه آتش نشانی حاضر و آتش را اطفاء نمود.

معاون استاندار با اشاره به وجود 267 واحد صنعتی در سطح شهرستان شاهرود اظهار کرد: ما تلاش داریم کارخانجات نیمه فعال را فعال کنیم و در این راستا در قالب بسیج سازندگی ما راه اندازی کرده ایم و واحدهای راکد و نیمه صنعتی در سامانه دولت ثبت می شوند و تسهیلات بانکی دریافت می کنند تا بتوانند واحد خود را راه اندازی نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها