مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی تاکید کرد

توسعه مشاغل خُرد لازمه تحقق اقتصادمقاومتی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی هدف از برنامه‌های ملی اقتصادمقاومتی را بکارگیری حداکثری ظرفیت‌ها با تاکید بر مشاغل خُرد دانست.
کد خبر: ۸۷۲۷۰۹۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سیامک سلیمانی ظهر امروز در نوزدهمین نشست اعضای ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای توسعه اشتغال پایدار روستایی گفت: دولت در زمینه ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در روستاها تسهیلاتی را در نظر گرفته که در این زمینه اولویت در توسعه اشتغال پایدار با مناطق روستایی کم برخوردار است.

وی افزود: کمیته راهبردی اقتصادمقاومتی در روستاها ذیل ستاد اقتصادمقاومتی فعالیت می‌کند که تسهیلاتی در راستای اجرای منویات مقام‌معظم رهبری در اختیار این کمیته قرار گرفته که به منظور تولید و توسعه اشتغال پایدار روستایی در اختیار متقاضیان در مناطق محروم روستایی و کم برخوردار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی تصریح کرد: این تسهیلات ارزان قیمت که به مبلغ 200 میلیارد ریال در استان مرکزی است در اختیار بانک سینا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: 120 میلیارد ریال تسهیلات نیز در این زمینه در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته همچنین کمیته امداد حضرت امام و بسیج سازندگی نیز تسهیلاتی را در اختیار دارند که در این زمینه همکاری لازم را برای ایجاد اشتغال و طرح های اقتصادمقاومتی دارند.

سلیمانی با تاکید بر افزایش این تسهیلات در صورت جذب توسط هر شهرستان گفت: پرداخت تسهیلات برای مشارکت در ساخت و توسعه و سرمایه در گردش محدودیتی وجود ندارد و سود تسهیلات 18درصد به نرخ شورای پول و اعتبار است که از این رقم پنج درصد توسط بنیاد علوی، پنج درصد توسط استانداری، پنج درصد توسط معاون اول ریاست جمهوری و سه درصد توسط وام گیرنده پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شووراهای استاندار مرکزی با اشاره به سهم هر شهرستان استان از این تسهیلات ارزان گفت: سهم هر کدام از شهرستان‌های استان با توجه به وجود 12 شهرستان یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد شده که اولویت‌های هر شهرستان باید توسط هر کدام از فرمانداران مشخص و به این بخش ارائه شود.

وی افزود: در اهداف دو ساله استان پنج هزار و 33 شغل و در اهداف افق چشم انداز 1404، شش هزار و 958 شغل پیش بینی شده، در مجموع 25 هزار و 725 شغل در استان تا سال 99 پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی تصریح کرد: پس از ابلاغ مقام معظم رهبری در مورد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اقدام به تهیه 12 برنامه ملی از سیاست‌های پیش‌بینی شده کرد که در این زمینه 58 طرح ملی و 257 پروژه تعریف شده است.

سلیمانی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها گفت: پروژه ارتقای تولیدی و توسعه اشتغال پایدار دشت‌ها و مناطق روستایی به عنوان یکی از پروژه‌های مصوب ستاد اقتصادمقاومتی در دستور کار قرار دارد و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری و تعامل داشته باشند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در طرح‌های خسرد، طرح‌های کوچک، صنایع تبدیلی، گردشگری و مشاغل خانگی باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد تا بتوانیم شاهد رونق مناطق روستایی و افزایش تولید و ایجاد اشتغال‌زایی در روستاها باشیم، در این پروژه تسهیلات به هیچ وجه در اختیار شهرک‌های صنعتی قرار نخواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی تصریح کرد: روستا به عنوان یک منبع تولیدی باید دارای برنامه جامع توسعه روستایی و چشم‌اندازی مشخص باشند و در این مسیر علاوه بر توسعه توجه به سرمایه اجتماعی، اعتماد، انسجام و مشارکت بین این سرمایه‌های اجتماعی نباید به دست فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات