تخصیص 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی روستائیان یکی از اهداف توسعه نقاط کم برخوردار روستایی است.
کد خبر: ۸۷۲۷۰۹۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، عزیز فیلی ظهر امروز در نوزدهمین نشست اعضای ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی که با حضور فرمانداران شهرستان‌ها استان برگزار شد با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها گفت: دولت در زمینه ارتقای بهره‌وری و بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های موجود، تسهیلاتی را در اختیار بانک‌ها به منظور توسعه اشتغال پایدار در روستاها قرار داده است.

وی افزود: پروژه ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در دشت‌ها و مناطق روستایی دارای اهمیت بسیار ویژه‌ای است که باید با جدیت پیگیری و دنبال شود و برای این منظور تسهیلات ویژه‌ای با نرخ 3 درصد به اعتبار 20 میلیارد تومان در اختیار بانک سینا به عنوان بانک عامل قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: 12 میلیارد تومان اعتبار هم در همین راستا در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته و چنانچه هر یک از استان‌ها بتوانند سهم بیشتری از اعتبارات تخصیصی را جذب کنند این تسهیلات افزایش خواهد یافت با توجه به این مسئله مدیران و فرمانداران شهرستان‌ها باید تلاش کنند تا بتوانند این اعتبارات را جذب کنند.

فیلی ادامه داد: براساس تفاهم نامه‌ای که صورت گرفته صندوق‌های برای ضمانت شکل گرفته که در بخش بازپرداخت تسهیلات به مناطق روستایی که جزو مناطق محروم هستند، 85 درصد مبلغ وام ضمانت‌نامه و در مناطق روستایی برخوردار از امکانات 70 درصد وام ضمانت‌نامه خواهد بود که سهم روستاییان در بازپرداخت با 3 درصد سود در نظر گرفته شده است.

وی افزود: باید متناسب با ظرفیت روستایی در هر شهرستان خط مشی تعیین شود و این می‌طلبد که ظرفیت‌های هر روستا مشخص و برای هر روستا چندین پروژه تعریف گردد و تسهیلات بیشتر در پروژه‌های مهم و ضروری هزینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: بانک‌ها نیز باید در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند تا شاهد رشد و توسعه مناطق روستایی باشیم و همچنین بتوانیم اشتغال را در این مناطق تقویت کنیم.

وی افزود: روستاهای استان نیز به تبع از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه اشتغال پایدار روستایی برخوردار هستند و با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها که از هدف دولت برای تحقق اقتصادمقاومتی، اشتغال جوانان و اشتغال زایی و توسعه مناطق محروم محقق خواهد شد.

فیلی تاکید کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، پروژه های ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی استان برای به نتیجه رسیدن هرچه بهتر با برش استانی پیش‌بینی شده که با هدف افزایش نرخ مشارکت اقتصادی روستائیان، ایجاد اشتغال پایدار روستایی، اصلاح ساختار اقتصادی روستا، افزایش سهم روستاها از سهم منابع مالی و اعتباری و بازنگری در اولویت‌های سرمایه گذاری با توجه به جدول زمان بندی شده دنبال خواهد شد.

معاون امور هماهنگی استاندار مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته باید از خُرد شدن سهم هر شهرستان جلوگیری کرد، سهم هر شهرستان یک میلیارد و 800 میلیون تومان است که بهتر از در چند طرح و توسط افراد توانمند به اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات