عملیات اجرایی 90 هکتاری کوی رضوی اراک آغاز شد+تصاویر

همزمان با میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام رضا(ع) عملیات اجرایی پروژه موسوم به 90 هکتاری کوی رضوی آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۲۷۰۶۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، مهندس عزیز فیلی با اشاره به تحقق این پروژه پس از سال‌ها گفت: امروز با گذشت یک دهه کار کارشناسی شاهد آغاز عملیات اجرای پروژه ای می باشیم که با اجرای آن شاهد یک الگوی کامل و بی نظیر شهرسازی در کلانشهر اراک خواهیم بود.

وی افزود: در مسیر اجرای این پروژه حاشیه‌های بسیار زیادی وجود داشت که خوشبختانه مانع اجرای این پروژه نشده و هم اکنون این پروژه به عنوان یک طرح استاندارد شهرسازی در این شهر اجرا خواهد شد، در این پروژه ابتدا باید مراحل زیربنایی و زیرساخت های لازم انجام و در مراحل بعدی با استفاده از الگوی مناسب شهرسازی و استفاده از بهترین المان ها نسبت به ساخت و ساز در این منطقه اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: انجام مراحل زیرسازی پروژه توسط مجموعه مدیریت شهری و سایر سازمان ها و ارگان ها مربوطه از محل منابع درآمدی خود پروژه امکان پذیر خواهد بود.

فیلی در پایان خاطرنشان کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در شهر اراک استفاده شود تا کاهش رشد و توسعه مناطق حاشیه‌ای در این شهر باشیم.

محمدابراهیم عباسی با اشاره به پروژه 90 هکتاری کوی رضوی گفت: این پروژه پس از سال‌ها بلاتکلیفی امروز آغاز به کار کرد، پروژه 90 هکتاری چند سال به صورت بلاتکلیف رها شده بود و امروز با همت مسئولین استانی با یک طراحی مناسب عملیات اجرایی آن آغاز گردیده است.

وی افزود: خوشبختانه عملیات اجرایی این منطقه با طراحی مناسب مطابق با اصول شهرسازی آغاز می‌گردد و با این روند دیگر شاهد ایجاد مناطق حاشیه نشین و سکونت گاه‌های غیررسمی در شهر اراک نخواهیم بود چراکه با تسریع در روند همکاری و تعامل مالکین در واگذاری 65 درصد فضای عمومی به شهرداری، ما نیز در زمینه صدور مجوزها همکاری‌های لازم را با این افراد تا حد امکان انجام داده‌ایم.

شهردار کلانشهر اراک تصریح کرد: شهرداری اراک با ساخت این شهرک و صدور مجوز ساخت 35 درصد کاربری تثبیت شده برای تمام مالکین به دنبال اجرای عدالت است و در حقیقت به دنبال این هستیم که بتوانیم حقوق قانونی مالکین این اراضی را مورد توجه قرار داده و به گونه‌ای اقدام کند که هیچ یک از مالکین زیان نکنند.

عباسی ایجاد مسکن برای شهروندان، ایجاد اشتغال، رفع مشکل مالی مالکین، ایجاد قطب گردشگری در این منطقه از شهر اراک با توجه به وضعیت آب و هوایی مطلوب و همچنین ایجاد گردش مالی در بانک ها را از جمله ویژگی‌های این پروژه دانست و گفت: امید است که با همراهی مسئولین و شهروندان مالک در این اراضی بتوانیم منطقه مذکور را به شهرکی مطابق با اصول شهرسازی مدرن و ایرانی تبدیل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک در مراسم آغاز به کار این پروژه گفت: با تصویت طرح و تدوین نقشه این پروژه، این منطقه که همانند یک کلاف سردرگم بود، از نظم و ترتیب خاصی در خصوص تعیین محدوده برخوردار گردید در حال حاضر هم اعضای شورا از آمادگی لازم برای همکاری در زمینه صدور مجوز به مالکان این اراضی برخوردار است و صدور پروانه‌های ساختمانی اراضی 90 هکتاری با جدیت در شورای اسلامی دوره چهارم پیگیری می‌شود.

اسماعیل تاج آباد ادامه داد: مصوب کردن طرح اجرایی و تعیین نقشه مهندسی از جمله وظایف مسئولین استانی و شهری بود که پروژه را به مرحله اجرایی نزدیک کرد و از این مرحله به بعد نیاز به همکاری و حضور پررنگ شهروندان مالک در این اراضی است که با صبر و بردباری نهایت همکاری را با مسئولین داشته باشند تا پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: اگر طرح مدیریت نمی‌شد ممکن بود به یکی از مناطق حاشیه نشین شهر تبدیل شود که معضلات و مشکلات بسیاری را به همراه داشت.

تاج آباد در پایان خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این طرح زمینه اشتغال 80 درصد افرادی را که در حوزه ساختمان سازی فعالیت دارند را ایجاد خواهد کرد که می‌توان گفت یکی از مزایای مهم این طرح است.

لازم به ذکر است، اراضی حد فاصل کوی رضوی (ع) و شهرک حضرت ولیعصر (عج) که حدود 90 هکتار می باشد، در گذشته به عنوان باغ های گردو شناخته می شدند که در اثر گذشت زمان و پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی منطقه مذکور، رفته رفته خشک و متروکه شده بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات