نمایش واقعه غدیر خم در آمل برگزار می شود

مرتضوی: رویداد مهم فرهنگی و مذهبی واقعه غدیر خم برای عموم به نمایش در می‌آید و امیدواریم در این حرکت بزرگ بتوانیم اهداف والای غدیر خم را بیان کنیم.
کد خبر: ۸۷۲۷۰۰۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه آمل با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر عصر روز یک‌شنبه 28 شهریور امسال در محوطه بقعه ناصرالحق برگزار می‌شود، تصریح کرد: آنچه که در واقعه غدیر اتفاق افتاد بدون کم و زیاد برای عموم مردم به اجرا در می‌آید.

حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی در نشست تصمیماتی ستاد غدیر این شهرستان، اظهار کرد: بازسازی واقعه غدیر خم امسال با برنامه‌ریزی مدون در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این رویداد مهم فرهنگی و مذهبی واقعه غدیر خم برای عموم به نمایش در می‌آید، افزود: امیدواریم در این حرکت بزرگ بتوانیم اهداف والای غدیر خم را بیان کنیم.

امام جمعه آمل با تاکید بر همکاری تنگاتنگ سپاه ناحیه آمل در برگزاری این مراسم، تصریح کرد: این رویداد با تعامل هیأت‌های مذهبی برگزار می‌شود و امید داریم برای همیشه ماندگار و جاوید باشد.

این مسؤول با بیان اینکه نیاز است تا همه مسؤولان و مدیران دستگاه‌های دولتی و نهادها مشارکت لازم داشته باشند، ادامه داد: کامل شدن دین اسلام از غدیر بوده ولی مظلومیت غدیر سقیفه بنی ساعدهرا به بار آورد و فراموشی آن بین در و دیوار قرار گرفتن حضرت زهرا (س) را به همراه داشت.

مرتضوی با اشاره به اینکه فراموشی غدیر واقعه عاشورا را رقم زد، بیان کرد: اگر امروزه غدیر در جامعه فراموش شود بدبختی و گرفتاری‌های زیادی را ایجاد می‌کند زیرا شهادت همه امامان و معصومان به واسطه فراموشی این واقعه بزرگ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ولایت‌پذیری باید در مسیر ولایت گام برداشتن را شامل شود، گفت: تکریم و بزرگداشت غدیر به همراه یادآوری اهداف والای آن باعث اتمام نعمت‌ها و افزایش رزق و روزی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها