تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: داعش و القاعده نادان‌هایی هستند که دست آویز استکبار جهانی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۷۲۶۹۶۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ستار مرشدی که برای شرکت در نخستین اجلاسیه آستان‌های مقدس جهان اسلام به مشهد سفر کرده است اظهار داشت: امیدوارم حضور شما در ایام پر برکت و نورانی ولادت با سعادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) توام با برکات الهی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: ما و همه زائران مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) برای مجاهدینی که در سامرا برای حفظ امنیت شهر و دفع شر دشمن تلاش می‌کنند، دعا می‌کنیم.

وی افزود: ما پیروزی ها و مقاومت های مردم مسلمان در عراق و جای جای کشورهای اسلامی را پیروزی خود و آسیب به آن ها را آسیب به خود می دانیم. امید آن می رود با اتکال به خداوند و اعتماد به نفسی که در جوامع اسلامی به وجود آمده و توسل به عنایات اهل بیت(ع) روز به روز شاهد پیروزی کشورهای اسلامی باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری اجلاسیه آستان های مقدس جهان اسلام بیان کرد: این نشست با توجه به مسئولیت مشترک اعتاب مقدسه بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم برکات حضرت رضا(ع) بر این نشست نازل شود.

وی با اشاره به اینکه سامرا امروز در دل همه مسلمانان جا دارد، افزود: این شهر هم امامان معصوم (ع) را در دل خود دارد و هم بانوان نامی که مورد توجه حضرت حجت(عج) بودند و هستند و فکر می‌کنم گردش ایام حقانیت جایگاه عظیم این دیار را بیش از پیش روشن کرده است.

رئیسی با اشاره به اینکه با وجود همه آسیب های وارده، امروز سامرا بیش از همیشه مانند خورشید می درخشد، گفت: امیدواریم به مانند روزگار میرزای شیرازی که این شهر حوزه علمیه فعالی داشت، بار دیگر شاهد تجدید مرکز مذهبی ارزشمند در جوار مضجع مطهر عسکریین(ع) باشیم.

وی افزود: خبرهایی که از سامرا داریم حکایت از توسعه این حرم دارد، این عتبه مبارکه خیلی بهتر از قبل ساخته شده و امیدواریم این روند ادامه یابد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز راهبرد و استراتژی دشمن ایجاد تفرقه و راهبرد ما ایجاد وحدت است، تصریح کرد: عزت مردم عراق عزت همه ماست و برادران عراقی هم باید برادری و صفا را هر چه بیشتر به هم نزدیک کنند و در برابر دشمنانشان تبدیل به ید واحد بشوند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از اختلافات بین مسلمانان سوء استفاده می‌کند، افزود: در این منطقه اگر وحدت حفظ شود، امنیت هم حفظ می‌شود، تکفیریون و وهابیون داخل شده‌اند و این مشکلات را به سرکردگی عربستان سعودی ایجاد کرده‌اند. البته ما آل سعود را دست نشانده جریان استکبار جهانی می‌دانیم، همانطور که امام بارها می‌فرمودند شیطان بزرگ آمریکا و بلد نامشروع او اسرائیل است.

رئیسی بیان کرد: امروز هم مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که داعش و القاعده نادان‌هایی هستند که دست آویز استکبار جهانی قرار گرفته‌اند.

مرشدی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از برگزاری نخستین اجلاسیه اعتاب مقدسه در مشهدمقدس، ابراز امیدواری کرد این اجلاس افزایش تعاملات و همکاری عتبات عالیات را به همراه داشته باشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها