رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر انزلی گفت: امام رضا(ع) در جود و بخشش سرآمد مردم زمان خود بود و در دستگیری از مظلومان از همه پیشی می گرفت.
کد خبر: ۸۷۲۶۹۵۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

حجت‌الاسلام کریم عاشوری در گفتگو با خبرنگار بسیج از گیلان، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا(علیه السلام) با بیان اینکه این امام عزیز در زهد و عبادت زبانزد خاص وعام بود وشبها کم می خوابید و به شب زنده داری مشغول بود وبسیار روزه می گرفت، اظهار کرد: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مانند دیگر پیشوایان معصوم (علیهم السلام) دارای فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته ای بود و از هر گونه رذایل اخلاقی منزه بود.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در جود و بخشش سرآمد مردم زمان خود بود و در دستگیری از مظلومان از همه پیشی می گرفت، تصریح کرد: ابن شهر اشوب می نویسد،امام رضا(ع)درروز عرفه در خراسان تمام اموال خود را در راه خدا بخشید فضل ابن سهل به او اعتراض کرد و گفت « اینگونه بخشش زیان آوراست و امام رضا(ع) در جواب وی فرمود: نه تنها زیان آور نیست بلکه سود آور است هرگز آنچه را که موجب اجر اخروی است غرامت مشمار».

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی در پایان ابراز امیدواری کرد همگی با تأسی از این امام بزرگوار بتوانیم خیر دنیا و آخرت توشه راه خود قرار دهیم.
ارسال نظرات