قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در زنجان:

تدوین طرح "رونق تولید" برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط

تا پایان شهریورماه امسال تسهیلات لازم به صنایع دارای مشکل نقدینگی ارائه می‌شود تا در نیم سال دوم سال در مسیر تولید و رونق قرار گیرند.
کد خبر: ۸۷۲۶۹۴۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم نکوداشت تجلیل از صنعتگران، معدنکاران و اصناف استان زنجان گفت: تا پایان شهریورماه امسال به منظور خارج شدن واحدهای تولیدی از وضعیت رکود تسهیلات لازم به صنایع دارای مشکل نقدینگی ارائه می‌شود تا در نیم سال دوم سال در مسیر تولید و رونق قرار گیرند.

رضا رحمانی با بیان اینکه ارائه طرح رونق تولید به صورت جدی در حال پیگیری است، افزود: در دو ماه گذشته دو جلسه با روسای سازمان‌های مرتبط در این زمینه برگزار شده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه امسال خود را در قالب ۷ پروژه اقتصاد مقاومتی که یکی از آنها رونق دادن به واحدهای کوچک و متوسط است که از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حال حاضر ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط مشکل‌دار در سطح کشور وجود دارد که ظرفیت ‌آنها بدون استفاده باقی مانده است.

وی تعداد واحدهای با بیش از ۶۰ درصد ظرفیت فعالیت در سطح کشور را ۲ هزار و۵۰۰ واحد تولیدی اعلام کرد و گفت: امسال بنا داریم تا به منظور رونق در بخش تولید با تزریق نقدینگی از این واحدها حمایت کنیم تا آنها به بهره‌برداری برسند.

رحمانی فعال کردن واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را از جمله تاکیدات وزارتخانه متبوع دانست و افزود: وزرات صنعت، معدن و تجارت صنایع کوچک و متوسط مشکل‌دار را شناسایی کرده تا در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های خروج از رکود به بخش تولید رونق بخشد.

وی با اشاره به تورم بالای ۴۰ درصد در سال‌های گذشته و متوقف شدن تولید و توسعه عنوان کرد: معتقدیم فساد و تورم دو عامل نابودکننده تولید هستند.

رحمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر از وضعیت تحریم خارج شده‌ایم، تصریح کرد: البته دشمنی که درصدد نابودی اقتصاد و صنعت کشور بود به اهداف شوم خود نرسید.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان ساخت: در سه سال اخیر وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نبوده و شاخص بخش صنعت و کشاورزی که از جمله بخش‌های مولد تولید در کشور هستند، به منفی دو رسید به طوری که آثار آن در زمان کنونی نیز قابل مشاهده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار