حجت الاسلام خرسند در گفتگو با «بسیج»:
کارشناس مذهبی گفت: اگر مسئولین ما هم در ارتباط با مردم این صفت تواضع امام را داشته باشند و از خود تواضع نشان دهند واقعا کشور ما مدینه فاضله خواهدشد.
کد خبر: ۸۷۲۶۹۳۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
حجت الاسلام و المسلمین مجید خرسند در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: یکی از ویژگی های بارز امام رضا (ع) تواضع ایشان بود.

وی با اشاره به داستانی در این مورد گفت: روزی شخصی در داخل حمام از امام می خواهد که پشتش را کیسه بکشد و امام بدون اینکه چیزی بگوید شروع به این کار می کند در حین این کار افرادی که وارد می شوند به امام ادای احترام می کنند و این فرد امام را شناخته و شرمنده می شود و وقتی می خواهد مانع امام برای انجام این کار شود امام قبول نمی کنند و می فرمایند کار را باید تمام کرد و این دلالت بر تواضع امام رئوف ما دارد.

حجت الاسلام خرسند تصریح کرد: ما که خود را پیرو امام رضا (ع) می دانیم باید این اخلاق حسنه را در خود تقویت کنیم شیعه یعنی پیرو همانطور که امام رضا تواضع داشتند ما هم باید این صفت را در خود نهادینه کنیم موارد متعددی از بزرگان از جمله سلمان فارسی داریم که ما هم باید یاد بگیریم.

کارشناس مذهبی با شاره به داستانی از سلمان فارسی اظهار داشت:هنگامی که سلمان فارسی فرماندار شهر مدائن بود شخصی از وی می خواهد که مقداری یونجه را انتقال دهد بدون اینکه او را بشناسد ولی وقتی در کوچه های می بیند که همه به ایشان احترام می کنند متوجه می شود که این مرد سلمان فارسی فرماندار شهر مدائن است و می خواهد مانع شود که سلمان می گوید نه من برادر مومن و دینی شما هستم و در خواست شما را عمل کردم.

حجت الاسلام خرسند در ادامه گفت: اگر مسئولین ما هم در ارتباط با مردم این صفت تواضع امام را داشته باشند و از خود تواضع نشان دهند واقعا کشور ما مدینه فاضله خواهدشد.

ارسال نظرات