«امکان مینا» روایتی است که می تواند برای کشف نحوه فعالیت منافقین، ترورها و هدف گیری فروپاشی بنیان خانواده این گروهک به جوانان کمک کند.
کد خبر: ۸۷۲۶۹۳۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، چند روزی است در فضای رسانه‌ای کشور سخنانی به نقل از برخی افراد مربوط به سالهای دهه 60 منتشر شده، فضای غبارآلودی ایجاد شده و با سخنانی که علامت‌های سوال بسیاری برای دهه شصتی‌ها فراهم آورده است. جوانانی که آن روزها را تجربه نکردند و تنها به داده‌های مکتوب آن دوران به آن فضا نزدیک شدند.

امروز در شرایطی صوت آن سال ها منتشر شده است که منافقین با آل سعود هم پیمان شده و خط نفاق در این میان کاملا مشهود است. سینما بار دیگر از حوادث پیشی گرفته و تصویری از رشادت های نیروهای امنیتی و نحوه فعالیت منافقین برای آگاهی بیشتر مخاطب از آن دوران روایت کرده است.

روایتی عاشقانه از زندگی یک زوج در «امکان مینا» به تصویر کشیده شده است که با دخالت منافقین ونفوذ آن ها این زندگی به ورطه نفرت در حال سقوط است. «امکان مینا» روایتی را پیش می گیرد که مخاطب از دل پیچیدگی‌های درام به نحوه فعالیت منافقین و ازهم پاشیدگی یک عشق پی می برد. منافقین باعث می شوند تا زندگی دو جوان دل داده به دروغ و خیانت منجر شود «مینا» شخصیت اصلی داستان به کلاس کنکور نمی رود و پنهانی شروع به فعالیت برای گروهک منافقین می کند . «مهران» که خبرنگار روزنامه است به خوبی از فضای ملتهب جامعه مطلع است و به سرعت متوجه می شود خیانتی در کار نیست اما مینا درگیر فعالیت با نیروهای منافقین شده است. اما این که چگونه با این گروهک آشنا شده مبهم باقی می ماند.

مینا با تاثیرات سرکردگان گروه به کشتن مهران همسرش را که عاشقانه دوست دارد، در ذهن می پروراند. اما بالاخره عشق جای این فعالیت کورکورانه را می گیرد و در شرایطی که مینا به دستور سرکرده باید هر نوع خدمتی را به جاوید سرکرده منافقین ارایه دهد او را به هلاکت می رساند.

قصه «امکان مینا» روایتی است از سالهای سخت دهه 60 سالهایی که مردم بی گناه قربانی اهداف شوم منافقین می شوند در شرایط  فعلی که از هر سو سخنی درباره این گروه شوم شنیده می شود و عده ای با انتشار بخشی از سخنان افراد نزدیک به امام خمینی(ره) در آن برهه از زمان اعدام افراد این گروه را غیرانسانی قلمداد می کنند دیدن فیلم کمال تبریزی خالی از لطف نیست.

این فیلم برای قشری که درباره آن سالها کنجکاو هستند روایت جالبی است که می تواند آنها را برای کشف نحوه فعالیت همچنین نوع ترورها و نحوه نفوذ برروی افراد ، ترورها و هدف گیری  فروپاشی بنیان خانواده کمک می کند. کمال تبریزی با توجه به تنوع طلبی در آثارش این بار نیز به سراغ سوژه‌ای تازه رفته است که در سینمای ایران دیده نشده بود.

ارسال نظرات