مراسم اولین سالگرد شهدا غواص و خط شكن در حفاظت هواپیمایی
تنها كسانی می توانند مقام و منزلت شهید را درك كنند كه با عالم معنا ارتباط داشته باشند؛لذا جز پیامبر(ص)و اهل بیت(ع) هیچ كس قادر به درك مقام شهید نیست.
کد خبر: ۸۷۲۶۹۱۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، همزمان با خجسته ایام دهه كرامت و سالروز تشییع و خاكسپاری شهدای گمنام غواص و خط شكن عملیات كربلا4،مراسم یادبودی با حضور كاركنان اداره كل فرودگاه های مازندران برگزار گردید.

در این مراسم حجه الاسلام غلامی 3پرونده پیرامون شهید و شهادت در اسلام كه در آیات و روایات بدان اشاره گردیده است را برای حاضرین تشریح نمودند.

مسئول دفتر نماینده گی  ولی فقیه در سپاه كربلا اولین پرونده مورد نظر را پرونده ای بیان كردند كه مرتبط با خود شهید است؛پرونده ای كه در اسلام برای خود شهید باز شده و در مقام و منزلت شهید آمده است تا آنجا كه مقام و منزلت شهید نزد خداوند آنقدر بالاست كه اهل زمین از درك آن ناتوان می باشند.

حجه الاسلام غلامی در وصف مقام و منزلت شهید علاوه بر قرائت آیه ای از قرآن كریم كه از مرده پنداشتن شهید نهی می كند عنوان كرد:  تنها كسانی می توانند مقام و منزلت شهید را درك كنند كه با عالم معنا ارتباط داشته باشند؛لذا جز پیامبر(ص)و اهل بیت(ع) هیچ كس قادر به درك مقام شهید نیست.

وی در ادامه همین بخش به روایتی از پیامبر اكرم(ص)در خصوص اهمیت و جایگاه خون شهید نیز اشاره داشتند كه خداوند بیش از هرچیز در این عالم،2قطره را دوست می دارد.قطره اشكی كه از ترس خداوند در قبال ارتكاب گناه ریخته گردد كه این حالت بهترین حالات برای یك انسان است و دیگری قطره خونی است كه در راه خدا ریخته شود؛لذا به این جهت است كه پیامبر (ص)می فرمایند:شهید با من و ابراهیم خلیل همنشین است و هر صبح و شام نظر به وجه الله دارد.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه كربلا پرونده دوم از شهادت را مربوط به خانواده های معظم شهدا دانستند؛خانواده هایی كه امام باقر(ع)در منزلت آنها می فرمایند:پدر و مادری كه در حیات خود یكی از فرزندان خود را در راه خدا بدهد،بهتر از آن می باشد كه 70 فرزند داشته و در ركاب امام زمان خود حضور داشته باشد و به پیكار بپردازد.

حجه الاسلام غلامی در بخش پایانی و در خصوص سومین پرونده،از مسئولیتی سخن گفتند كه بر عهده آحاد مردم می باشد.مسئولیتی كه عبارت است از پاسداری از آرمان ها و اهداف شهدا؛لذا به همین خاطر امروز اگر بخواهیم برای شهدا دست آوردی را در یك جمله بیان كنیم.

وی گفت: مهم ترین آن نظام جمهوری اسلامی است كه در آن زندگی می كنیم.نظامی كه امام خمینی(ره)در مورد آن فرمودند:نظام جمهوری اسلامی امانتی است در دست شما و ثمره مجاهدت مجاهدان در طول تاریخ می باشد و حفظ آن از نماز نیز واجب تر است،چرا كه اگر بخشی از جامعه واجبات را ترك و كنار بگذارند امری شخصی بوده و اسلام ضرر نمی كند،اما اگرنظام جمهوری اسلامی ضربه بخورد اسلام تا مدتها نمی تواند سر بلند كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها