علی فضلوی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقدام برای تحقق اقتصاد مقاومتی نامیدند، بسیج مهندسین صنعتی با تکیه بر کلام امام خامنه‌ای اقدام به تشکیل گروه های جهادی صنعتی نموده است.
کد خبر: ۸۷۲۶۸۰۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، علی فضلوی مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعتی در نشستی خبری که در پاتوق خبر خبرگزاری بسیج در حال برگزاری است، با اعلام خبر راه اندازی گروه‌های جهادی صنعتی، اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقدام برای تحقق اقتصاد مقاومتی نامیدند، بسیج مهندسین صنعتی با تکیه بر کلام امام خامنه‌ای اقدام به راه‌اندازی گروه های جهادی متخصصین صنعتی نموده است.
 
وی با بیان اینکه این گروه‌ها می‌تواند حرکتی مناسب در جهت رفع موانع رشد و رونق اقتصادی در صنایع باشد، افزود: امیدواریم در این روز فرخنده که همزمان با میلاد امام هشتم است، در راستای توصعه اقتصادی و رفع موانع پیش روی صنعت، قدم هایی را برداشته باشیم.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعتی با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای در خصوص رشد و رونق تولید ملی، گفت: ایشان تأکید  کردند که تولید را باید زنده کرد؛ بر همین اساس سازمان بسیج مهندسین صنعتی با برگزاری جلساتی متعدد با مسؤولین و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، به این نتیجه رسیدیدم که سازمان بسیج نیز سهم ویژه ای در رشد و رونق تولید ملی از طریق حمایت از صنایع داشته باشد.
 
وی در تشریح عملکرد گروه‌های جهادی متخصصین صنعتی، اذعان کرد: ما در قرارگاه جهاد صنعتی با استفاده از ظرفیت موجود در سازمان بسیج مهندسین صنعتی، از بسیجیان زبده و مجرب که آمادگی کمک رسانی و فعالیت جهادی را داشتند ثبت نام به عمل آوردیم و نهایتا بیش از 3هزار تن از مهندسین کارورزیده در قالب گروه‌های جهادی آماده اقدامات کارشناسانه برای تحقق امر رهبر معظم انقلاب شدند.
 

فضلوی ادامه داد: گروه‌های جهادی متخصصین صنعت متشکل از 15 نفر هستند و به فعالیت های تخصصی می پردازند، البیته در کنار این گروه های تخصصی، گروه هایی از سازمان بسیج مستضعفین هم با ما همکاری خواهند کرد؛ این گروها های جهادی در هر استان در 4 کارگروه ویژه حقوقی و امور قضایی، بانکی، تجارت و بازرگانی، زیرساخت و دانش بنیان فعالیت می کنند.

 
فضلوی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری بسیج، در خصوص چگونگی عملکرد گروه های جهادی صنعتی، گفت: از فروردین ماه سال جاری جلسات این برنامه جهادی صورت گرفت و ساختار فعالیت مشخص شد و در اردیبهشت ماه ثبت نام داوطلبین انجام گردید. دوره آموزشی سرگروه ها نیز از تیرماه آغاز شد و نهایتا در ماه جاری با تکمیل شدن آموزش‌های تخصصی، همزمان با سالروز میلاد ثامن الحجج(ع) گروه‌های جهادی فعالیت پایش صنعتی خود را آغاز می‌کنند.
 
 وی با اشاره به تشدید رکود در صنایع تصریح کرد: بر اساس اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اکنون 14800 واحد صنعتی راکد در کشور داریم. حدود 20 درصد از واحدهای صنعتی فعال نیز بسیار پایین‌تر از ظرفیت تولید خود فعالیت می‌کنند.
 
احیا 3هزار واحد صنعتی راکد توسط بسیج مهندسین صنعتی
 
مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعتی با بیان اینکه احیا 3هزار واحد صنعتی هدف گذاری شده است، گفت: بر اساس توافقی که سازمان بسیج مهندسین صنعتی با وزارت صنعت داشته است، بیش از 3هزار واحد صنعتی که در رکود به سر می برند، توسط گروه های جهادی ما احیا خواهند شد.

وی به مشکلات واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: ما اعتقاد داریم که بسیاری از واحدهای صنعتی تنها مشکل مالی ندارند بلکه نحوه مدیریت، اداره کردن بازار و مسائل حقوقی از جمله معضلاتی است که این واحد های صنعتی با آن مواجه اند. کارشناسان ما متناسب با هر مشکلی که هر واحد صنعتی دارد، وارد مرحله بررسی شده تا اقداماتی موثر برای از بین بردن رکود در صنایع مختلف صورت گیرد.

فضلوی در ادامه اذعان کرد: سازمان بسیج مهندسین صنعتی برای تشکیل یک ساختار مردمی در صنعت کشور، مرکز محیط بهروری برای پوشش فضای تولیدی کشور را راه اندازی کرده است تا این بستر بتواند زمینه را برای توسعه صنعتی آماده کند.
 
 مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعتی در ادامه با تأکید بر لزوم حمایت از کالای ایرانی، افزود: چنانچه استفاده از کالای داخلی در کشور نهادینه شود، بسیاری از مشکلات صنایع و اقتصاد کشور حل خواهد شد.
 
وی در خصوص نقش اصحاب رسانه در رشد و رونق تولید در کشور گفت: من از رسانه ها تشکر و قدردانی می کنم چراکه تمام مسائل اقتصادی را بطور دقیق بررسی می کنند و حتی راهنمای مسوولان ما هستند. رسانه ها رابط بین واحد های تولیدی و بنگاه ها با مسوولین هستند که همه مسائل کارشناسی می شود.
 

ارسال نظرات