خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر از اعزام پنج مبلغ به مناطق عشایری این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از اعزام این مبلغان بیان احکام دینی و رفع شبهات دینی و اسلامی عشایر است.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۸۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهديشهر، حجت الاسلام مصطفی تقوی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به اعزام مبلغ به سراسر نقاط شهرستان مهدیشهر به عنوان وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی، بیان داشت: تبلیغ حکیمانه دین اصل و اساس کار مبلغان است و اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر در راستای انجام این رسالت ذاتی، اقدام به اعزام مبلغ به مناطق عشایری کرده است.

وی افزود: این مبلغان با همکاری و همراهی جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، اداره تعاون عشایری و فرمانداری مهدیشهر در آستانه آغاز کوچ تابستانه برای انجام رسالت های تبلیغی خود، میهمان عشایر سنگسر، شهمیرزاد، مهدیشهر و ییلاقات این شهرستان خواهند بود.

رئیس تبلیغات اسلامی مهدیشهر درباره محورهای تبلیغ این مبلغان در بین کوچ نشینان، توضیح داد: خمس، زکات، احکام تجارت، احکام نماز و فرایض دینی در هنگام کوچ، معارف اسلامی و رفع شبهات دینی در زمره مواردی هستند که مبلغان اعزامی به این ایلات درباره آنها تبلیغ خواهند کرد.

تقوی با اشاره به سبقه دینی و فرهنگی اصیل ایلات سنگسر، ابراز داشت: کوچ نشینان مهدیشهری خوشبختانه در تمام عرصه ها از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، انتخابات، راهپیمایی ها و بزنگاه های تاریخ معاصر ایران اسلامی در کنار ولایت فقیه بوده اند و از این حیث کارهای بزرگی صورت داده اند.

وی افزود: اقامه نماز جماعت و حضور یک روحانی برای برپایی فرایض دینی در زمره مطالبات مردم اقصی نقاط مهدیشهر است و این امر نشان می دهد که مردم این شهرستان علاوه بر موارد عمرانی، از مسئولان مسائل مرتبط به دین را نیز طلب می کنند که این امر، جای خشنودی دارد که این مردم شریف تا چه میزان به مسائل اعتقادی و معنوی خود پایبندی دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها