مجتبي عندليب كارآفريني است كه در روستاي حسن آباد شهرستان مه ولات كارگاه توليد ورمي كمپوست راه اندازي كرده و اكنون از وضعيت شغلي خود رضايت دارد.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۱۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبي عندليب كارآفريني است كه در روستاي حسن آباد شهرستان مه ولات كارگاه توليد ورمي كمپوست راه اندازي كرده و اكنون از وضعيت شغلي خود رضايت دارد.


عندليب عنوان داشت: سه سال پيش كار خود را آغاز كردم و با زمين ۲۰۰۰ متري كه داشتم با كمك تسهيلات طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي بسيج كارم را آغاز كردم.

وي افزود: در شهرستان مه و لات به‌اين‌علت كه كودهاي شيميايي خاك را ضعيف كرده‌اند و عمده زراعت شهرستان در بخش گياهان باغي پسته است كود ارگانيك در سال‌هاي با استقبال چشمگيري مواجه شد.

اين كارآفرين بيان داشت: محصول ورمي كمپوست به‌صورت فصلي استفاده مي‌شود ازاين‌رو در فصل زمستان در كارگاه راه‌اندازي شده حداقل ۱۲ نفر شاغل هستند.

وي بابيان اينكه در سال‌هاي اول با ۲۰ تن شروع كردم و رسيدن به مرحله فروش يك سال زمان برد، بيان داشت: سال‌هاي بعدي به ترتيب ۲۵۰ الي ۷۰۰ تن توليد فصلي داشتم و علاوه بر فروش محصولات خود محصولات هم‌صنف‌هاي خود را نيز فروخته‌ام.

عندليب گفت: هر تن كود ورمي كمپوست ۵۰ درصد سوددهي دارد و خوشحالم وضعيت معيشتي خانواده‌ام را تحت تأثير قرار داده است.

اين كارآفرين با اشاره به مشكلاتش در پرورش ورمي كمپوست عنوان داشت: با توجه به اينكه كشاورزان در فصل‌هاي برداشت پول به دست مي‌آورند رسيدن به نقدينگي زمان‌بر است و از سويي بايد هزينه‌هاي كارگري به‌روز پرداخت شود.

وي در انتها بيان داشت: مشكلاتي همچون عدم‌حمايت از ادارات، پروانه كسب، ماليات بر ارزش‌افزوده و انشعاب‌هاي گران آب و برق ديگر مشكلاتي است كه براي ادامه كار با آن‌ها درگير هستم.
 
منبع اخبار : سازمان بسيج سازندگي استان خراسان رضوي ,
ارسال نظرات