کاظم دلخوش با اشاره به اینکه مجلس تاکنون در هیچ چیزی برای تعاونی‌ها از لحاظ قانون گذاری کم نگذاشته است گفت: تعاونی‌های فعال در عرصه ساختمان باید نقاط ضعف خود را در آستانه تدوین برنامه ششم مطرح کنند.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۰۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، کاظم دلخوش با اشاره به اینکه سهم تعاون کمتر از 5درصد اقتصاد کشور است گفت: براساس منویات رهبری اقتصاد مقاومتی باید در تمام شئون اقتصادی به کار گرفته شود. نقاط ضعف تعاون در فراکسیون تعاون جمع‌آوری شده و این در حالی است که براساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی فعالیت دولت برای دخالت در سیاست‌گذاری‌های بخش خصوصی منع شده است.

این نماینده مجلس افزود: یکی از ضعف‌های تعاونی‌ها در برنامه‌ پنجم توسعه سهم 25 درصدی تعاونی‌ها از این برنامه عنوان شده بود، در حالی که هم‌اکنون تعاونی‌ها حتی سهم 5 درصدی خود را کسب نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه مجلس تاکنون در هیچ چیزی برای بحث تعاونی‌ها از لحاظ قانون گذاری کم نگذاشته است گفت: دولت در سهم صندوق توسعه ملی باید به دنبال سود پایین‌تری بوده و بخشی از آن را در قانون برنامه ششم توسعه به منظور احیای تعاونی‌ها به کار گیرد.

رئیس فراکسیون تعاون مجلس دهم در بیان اینکه امسال نمایشگاه صنعت و ساختمان حدود 20درصد رشد داشته است گفت: در حالی امروز قانون برنامه ششم نوشته می‌شود، از تعاونی‌های فعال درعرصه ساختمان می‌خواهیم که نقاط ضعف خود را بیان کنند.

دلخوش بیان کرد:صنعت ساختمان یکی از تأثیرگذارترین صنایع در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است  وضرورت دارد که تعاون به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصادی در کشور فعالیت کند، انتظار می رود تا تعاونی‌ها برای حل مشکلات خود و تدوین راهکاری در برنامه ششم توسعه نقاط ضعف خود را بیان کنند.
ارسال نظرات