رییس هیات سوارکاری یزد گفت: جشنواره سراسری زیبایی اسب اصیل عرب ایران شهریور ماه امسال به میزبانی شهرستان میبد در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۲۶۶۵۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، رییس هیات سوارکاری یزد گفت: جشنواره سراسری زیبایی اسب اصیل عرب ایران شهریور ماه امسال به میزبانی شهرستان میبد در استان برگزار می شود.

احمد زارع پور اشکذری افزود: با درخواست این هیات و موافقت فدراسیون سوارکاری، بیستمین جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب ایران و سیزدهمن دوره مسابقات ملی ایکاهو در رده سی در یزد برگزار می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی بعمل آمده این جشنواره معتبر ملی از سوم شهریورماه به مدت سه روز در شهرستان میبد در دو گروه از اسب های خالص ایرانی و اسب های داخلی برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه مسابقات درقالب جام بازرگانی ظفر برگزار می شود، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت این جشنواره، داوران رده A جهانی قضاوت این دوره از رقابت ها را برای انتخاب اسب های برتر برعهده دارند.

زارع پور اشکذری اظهار داشت: استان یزد هم اکنون با داشتن نیمی از اسب های اصیل عرب، رتبه اول کشور را در اختیار دارد و قطب اصلی پرورش این نژاد اسب به شمار می رود.

ارسال نظرات