خبرهای داغ:
روح الله حضرت پور در دیدار با سرکنسول ترکیه:

تعطیلی مرزهای ایران و ترکیه به ضرر هر دو کشور است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با سرکنسولگری ترکیه در ارومیه گفت: امیدواریم با فعال شدن مرزها و تامین امنیت مرزی از سوی دو کشور، مردم منطقه از وجود این امتیاز استفاده لازم را ببرند.
کد خبر: ۸۷۲۶۵۵۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، روح الله حضرت پور به دعوت محمت بولوت برای گفت و گو درباره مسائل مرزی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه به ساختمان کنسولگری ترکیه در ارومیه رفت.

در ابتدای این دیدار، سرکنسول ترکیه ضمن تاکید بر روابط حسنه دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه از روح الله حضرت پور به دلیل اعلام موضع در خصوص کودتای نافرجام ترکیه تشکر کرد و افزود: شما اولین چهره محلی در منطقه بودید که به عنوان نماینده مردم ایران از دولت مشروع ترکیه حمایت کردید و بدون شک موضع جمهوری اسلامی ایران در روابط آتی دو کشور تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: در سفر وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی نیز بر این دوستی ها و افزایش روابط بین دو کشور تاکید شده است.

سرکنسول ترکیه در ارومیه تاکید کرد:بعد از آرام شدن فضای در ترکیه ما خواهان این هستیم که روابط اقتصادی دو کشور گسترش یابد و در آذربایجان غربی بازارچه ها و مرزهای ما فعال شود.

بولوت گفت: معتقدم که باتوجه به پتانسیل های فوق العاده دو کشور، این تعداد کم گمرک ها کافی نیست و معابر مرزی می تواند افزایش یابد.

وی در پاسخ به درخواست نماینده ارومیه مبنی بر توجه هر چه بیشتر فعالان اقتصادی ترکیه به پتانسیل های کشاورزی آذربایجان غربی گفت که فعالان کشاورزی و نمایندگان وزارت کشاورزی ترکیه را برای بازدید از جشنواره انگور ارومیه دعوت خواهد کرد.

همچنین روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر از سرگیری و تقویت مبادلات مرزی دو کشور اظهار کرد:‌امیدواریم که مشکلات مرزی ایران و ترکیه هر چه سریع تر حل شود چرا که بسته بودن مرزها به نفع هیچ کدام از دو کشور نیست.

وی افزود: ما امیدواریم با فعال شدن مرزها و تامین امنیت مرزی از سوی دو کشور، مردم منطقه از وجود این امتیاز استفاده لازم را ببرند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در کنار ملت های مسلمان منطقه و دولت های مشروع منتخب آن ها است.

حضرت پور خاطرنشان کرد: مرزنشینان دو کشور ارتباطات و اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند و سفرهیات های اقتصادی و سیاسی استان های مرز نشین در سالهای گذشته موجب تحکیم دوستی ها شده است.

ارسال نظرات