جشنواره استانی فرهنگی ورزشی دهه کرامت در مراغه پایان یافت

خبرگزاری بسیج: جشنواره فرهنگی ورزشی دهه کرامت با عنوان نخستین دوره مسابقه های استانی ورزش بومی، محلی در مراغه با شناخت برترین ها به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۷۲۶۴۹۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، دبیر هیات ورزش های روستائی بومی و محلی آذربایجان شرقی در آئین اختتامیه این جشنواره گفت: این بازی ها در کنار دیگر آیین ها و رسوم، بن مایه های فرهنگی ما بوده و باید آن ها را حفظ کرد.

رحیم بابائی، افزود: بازی های بومی و محلی نقش بزرگی در ساختار فرهنگ ها دارد و آشنایی با این بازی ها، امکان گسترش و انتقال آن ها را توسط دانش آموزان از منطقه ای به منطقه دیگر به آسانی میسر می سازد.

وی، معرفی بازی های بومی و محلی توسط رسانه های جمعی را از دیگر راهکارها برای شناساندن، ثبت، حفظ و استفاده از این ظرفیت عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه های جمعی با معرفی این بازی ها، نقش به سزایی در حفظ آن ها ایفا می کند.

رئیس هیات ورزش های روستایی، بومی، محلی مراغه نیز در این آئین گفت: این جشنواره به مدت یک روز و با شرکت 120 ورزشکار در قالب 14 تیم از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی برگزار شد.

حسین گل محمدی، افزود: ورزشکاران در رشته های حرکت برکت، لی لی و یه قل دو قل با هم به رقابت پرداختند که در پایان و در مجموع تیمی در رشته لی لی تیم میانه نخست، تیم اهر دوم و تیم های مراغه و سردرود به صورت مشترک سوم شدند.

وی اظهار کرد: در رشته تیمی حرکت و برکت، تیم های عجب شیر، سردرود و اسکو به ترتیب جایگاه های نخست تا سوم را بدست آوردند.

گل محمدی، با بیان اینکه در این دوره از مسابقه ها، ورزشکارن بصورت انفرادی هم شرکت کردند، یاداور شد: در نتایج بدست آمده در رشته انفرادی یه قل دو قل، مریم عبداله فام از بناب نخست، سودا امانی از اهر دوم و فاطمه داودی و مریم علیپور از شهرستان های مرند و هشترود به طور مشترک سوم شدند.

این جشنواره روز جمعه با شرکت 14 تیم از شهرهای استان در امامزاده سید ابراهیم (ع) مراغه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار