نماینده منتخب مردم اراک در مجلس دهم گفت: رفع مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم نیازمند روحیه‌ای انقلابی و جهادی است و تا زمانی که روحیه عافیت‌طلبانه و منفعت‌طلبانه در برخی مدیران دولت وجود داشته باشد بی‌شک دستاورد خاصی حاصل نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۶۴۴۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، دکتر علی‌اکبر کریمی پیش از ظهر امروز در جلسه شوراهای سپاه ناحیه مقاومت اراک که با حضور اعضا شورای بسیج این ناحیه برگزار شد با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و عملکرد دولت یازدهم در این زمینه گفت: یکی از چالش‌های موجود در کشور در حوزه اقتصادی و در این میان رکود اقتصادی و بیکاری موجود مهم‌ترین این مشکلات در حوزه اقتصادی است.

وی افزود: مقام‌معظم رهبری در سخنان خود به صراحت بیان فرمودند که دغدغه معیشت مردم را دارند، متاسفانه جریانی در کشور تلاش می‌کند که اینگونه وانمود کند که دیدگاه‌های رهبری و طیف وفادار به آرمان‌های امام و رهبری، طیفی است که با دیدگاه‌های انقلابی‌گری حرکت می‌کند و نتیجه تفکر انقلابی با توسعه و پیشرفت منافات دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جریانات به دنبال این هستند تا به مردم اینگونه القا کنند که تا زمانی که با روحیه انقلابی و جهادی حرکت کنیم همواره دچار چالش خواهیم بود و در نهایت از توسعه و پیشرفت عقب خواهیم ماند.

کریمی ادامه داد: آنچه در سال‌های انقلاب شاهد بودیم این است که هر کجا با روحیه انقلابی و جهادی پیش رفته‌ایم در عرصه‌های مختلف موفق بوده‌ایم از این‌رو راهی جز تداوم و حفظ روحیه انقلابی‌گری و جهادی نداریم، در عرصه‌های غیردفاعی نیز موفقیت‌هایی که کسب کرده‌ایم به واسطه روحیه انقلابی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: رفع مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم هم چنین روحیه‌ای را می‌طلبد تا زمانی که مسئولین روحیه جهادی نداشته باشند و با رویکرد انقلابی و جهادی به دنبال حل مسائل مردم نباشند بی‌شک دستاورد خاصی حاصل نمی‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روحیه عافیت‌طلبانه و منفعت‌طلبانه برخی از مدیران کاری پیش نخواهد رفت اگر طالب دستاورد بزرگی هستیم باید روحیه عافیت طلبی را کنار گذاشته و روحیه جهادی و انقلابی داشته باشیم.

علیرغم وعده‌های دولت در ایجاد فضای رویایی برای ملت در برجام، تحریم‌ها لغو نشده است

کریمی با اشاره به نقش بسیج در تبیین روحیه انقلابی گفت: بسیج و سپاه در تبیین روحیه جهادی و انقلابی‌گری نقشی مهم را ایفا می‌کنند که می‌تواند با این جریان که به دنبال القا زیرکانه چنین مسائلی است مقابله کند.

وی با اشاره به موضوع برجام در صحنه سیاسی گفت: دولت برجام را به عنوان یک فضای رویایی برای مردم ترسیم می‌کرد و رفع مشکلات کشور را در گرو برجام نشان داد و به مردم اینگونه القا شد که اگر از مواضع هسته‌ای خود عقب نشینی کنیم بی‌شک دستاوردهای بسیاری حاصل نظام خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در عمل آنچه را که مقام‌معظم رهبری در بحث برجام هشدار دادند و تبیین فرمودند را شاهد بودیم و آن اینکه به دشمنی مثل آمریکا اعتماد کردن اشتباه بزرگی است، دشمنان ما هرگز حاضر به پذیرش حقوق حقه ما نیستند.

کریمی با اشاره به لغو تحریم‌ها در بحث برجام گفت: فلسفه وجودی برجام بحث لغو تحریم‌ها بود و مقام‌معظم رهبری نیز در بیانات خود صراحتا این مسئله را اعلام کردند در حالی که عملا این تحریم‌ها لغو نشد؛ در مجموع علیرغم وعده‌های زیاد دولت و ایجاد فضاهای رویایی در حال حاضر مسئولین دولتی خود نیز معترف به بدعهدی آمریکایی‌ها شده‌اند.

وی با اشاره به سخنان اخیر ظریف درباره آمریکا گفت: ظریف در سخنان اخیر خود به این مسئله اعتراف کرده که آمریکایی‌ها ذاتا با ما مشکل دارند، این حرف‌ها که تازگی ندارد همه می‌دانستند ایران در تعاملات منطقه‌ای و جهانی نقش‌آفرین بوده و آمریکا با تمام توان به دنبال محدود کردن توان و حضور منطقه‌ای ایران است؛ اگر کسی در این مسئله تردید می‌کرد دچار اشتباه بوده است.

امید حاصله در برجام سرابی بیش نبود

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برجام به نقطه‌ای رسیده که مردم و حتی مسئولین به این نکته یقین پیدا کردند که امیدی که در برجام برای اذهان ایجاد شده بود سرابی بیش نبوده و نباید برای پیشرفت و رشد اقتصادی و حل مشکلات موجود در این زمینه نگاهمان را به خارج از کشور معطوف سازیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم تکیه بر توان داخلی گفت: همانگونه که در سیاست اقتصادمقاومتی مقام‌معظم رهبری فرمودند بایستی بر توان داخلی خود تکیه کنیم تا بتوانیم در شرایطی که در جهان و منطقه حاکم است با تکیه بر توانمندی‌های علمی، نیروی انسانی و... مشکلات را رفع و از فضای بین‌المللی نیز حداکثر استفاده مود را خواهیم داشت.

وی با اشاره به حاکم بودن بحث برجام‌های بعدی که فضای سیاسی کشور گفت: پس از اینکه مذاکرات با آمریکا دنبال شد و توافقات امضاء شد بلافاصله آقای رئیس جمهور بحث برجام‌های دیگر را مطرح کرد که در همان زمان هم مقام‌معظم رهبری به شدت واکنش نشان دادند و فرمودند برجام دیگری در کار نیست.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ولی گویا تلاش‌های مجددی از سوی دولت برای این امر صورت گرفته تا بتوانند تحمیل برجام دیگری را درباره اوضاع سیاسی منطقه‌ای داشته باشند و در این راستا نیز استدلال‌هایی را بیان کرده‌اند.

کریمی با اشاره به موفقیت‌هایی که جبهه مقامت در سوریه کسب کرده، گفت: باتوجه به موفقیت‌هایی که جبهه مقاومت در سوریه کسب کرده‌اند و ان‌شاءالله پیروزی‌های دیگری را به همراه خواهند داشت این رویکرد مناسب نیست و مقام‌معظم رهبری در سخنان خود مشخصا پاسخ این تحلیل را دادند و اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست و درباره مسائل منطقه تحلیل دولتمردان کشور از سوی مقام‌معظم رهبری به شدت رد شد.

کودتای ترکیه یک جریان آمریکایی و عربستانی بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تحولات ترکیه گفت: کودتای ترکیه یک جریان آمریکایی و عربستانی بود، آمریکایی‌ها علاقه‌مند به اجرای برنامه‌های خود در تجزیه ترکیه، عراق و سوریه داشته و هدفشان این است که کردستان مستقل را شکل دهند و ایجاد چنین تحولاتی در سطح منطقه و برهم زدن آرامش می‌تواند زمینه‌ای را برای حاصل شدن اهداف آمریکا در منطقه است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضع ایران در دفاع از ترکیه شرایطی را رقم زد که ترکیه به این نتیجه رسید که بیشترین خطر آمریکاست و اکنون هم تشکیل محور سه جانیه ایران، ترکیه و روسیه بحث جدی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بحث فساد در سیستم اداری و حقوق‌های نجومی گفت: فساد در سیستم اداری و حقوق‌های نجومی به عنوان یک واقعیت تلخ در نظام اداری ما وجود داشته و دارد، فساد به عنوان یک پدیده شوم کشور را تهدید و اعتماد مردم را به نظام اسلامی خدشه‌دار می‌کند.

کریمی ادامه داد: مردم در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور داشته‌اند و انتظار ندارند مسئولین در سمت‌هایی که هستند فرصت‌طلبی‌، منفعت‌طلبی و رانت‌خواری داشته باشند ولی متاسفانه شاهدیم که این مسئله در جاهای مختلف وجود دارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر کسی در هر جایگاهی در مظان اتهام قرار دارد باید مورد سوال و خطاب قرار گیرد و توضیح دهد و به مردم هم اطلاع‌رسانی شود، دولت یازدهم در این زمینه در ابتدای امر قصد ورود نداشت و به سختی واکنش نشان می‌داد و از کنار آن رد می‌شد ولی با مشخص شدن ابعاد آن و توجهات و تاکیدات مقام‌معظم رهبری، رئیس جمهور بیانیه‌ای را صادر و دولت واکنش خود را در این زمینه نشان داد.

نقش برخی از نزدیکان رئیس جمهور و برادر ایشان در فسادها واقعیتی تلخ 

وی افزود: دولت برای اصلاح وضع تمهیداتی را انجام داد ولی متاسفانه این دولت در مظان این اتهام است که بسیاری از مدیران ارشد آن فعالیت‌های خصوصی و شخصی داشته‌اند و این ثروت اندوزی درباره بسیاری از آنان صدق می‌کند و این انتقاد جدی به دولت است و با توجه به نقش برخی از نزدیکان رئیس جمهور و برادر وی در این فسادها متاسفانه این واقعیت تلخ وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید در برخورد با فسادها جدی بود و هر کسی در هر جایی که به دنبال منفعت‌طلبی است باید نزد افکار عمومی رسوا شود به طور جدی باید برخورد شود تا مردم این اعتماد را به مسئولین نظام اسلامی داشته باشند که آنان امانتداران خوبی برای نظام و خدمتگزارانی برای مردم هستند.

در انتهای این نشست کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم شورای اسلامی به سوالات حاضرین درباره مسائل استان، کشور و اقدامات و برنامه‌های آتی مجلس پاسخ داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات