فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر حرکت این نیرو به سمت تدین و زمینه‌سازی ارتش بقیةالله الاعظم، سرمایه‌گذاری بر فرماندهان و جذب نیروهای انقلابی را دو گام مهم در تحقق ارتش متدین برشمرد.
کد خبر: ۸۷۲۶۴۴۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، امیر احمدرضا پوردستان ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری از ارتش گفت: اینکه فرمانده کل قول از ارتش تدین می‌خواهند به این دلیل است که ارتش باید بسترساز ارتش بقیةالله باشد و راهبرد رهبری این است که ارتش متدین باشد.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم تدابیر رهبری را در نیروی زمینی و ارتش جاری و ساری کنیم، افزود: با توجه به اینکه نیروی زمینی ارتش 60 درصد ارتش را تشکیل می‌دهد دو اقدام مهم برای تحقق این مطالبه انجام داده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری روی فرماندهان ارتش را اولین اقدام این نیرو برای تحقق ارتش متدین عنوان کرد و گفت: فرماندهان متدین در تمامی رده‌ها را به فرماندهی گردان، گروهان، ‌تیپ، لشکر و معاونت‌ها گماردیم تا این تدین به بخش‌های دیگر سرازیر شود.

امیر پوردستان دومین اقدام نیروی زمینی ارتش را دقت در گزینش افراد برشمرد و تأکید کرد: سعی کردیم در جذب نیروها، نیروهای انقلابی فعال را جذب کنیم و تاکنون ثمرات و برکات این حرکت‌ها را زیاد دیدیم، ارتش تا امروز توانسته پاسخگوی نیازهای عملیاتی نظام باشد اما تا جایی که فرماندهی معظم کل قوا انتظار دارند هنوز فاصله داریم.

وی با بیان اینکه بخشی از مأموریت‌های نیروی زمینی ارتش کمتر در رسانه‌ها گفته می‌شود، تصریح کرد: مراقبت از مرزها در استان‌های غربی و جنوب غرب در کرمانشاه و خوزستان بر عهده ما و مرز ایلام را به مرزبانی تحویل دادیم اما یگان‌های ما در صحنه هستند تا در مواقع خطر به کمک مرزبانی بشتابند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مأموریت دیگر این نیرو را استقرار سامانه‌های پدافند هوایی و توپ‌های پدافند هوایی دانست و افزود: این سامانه در تعدادی از استان‌ها مستقر شده و وظیفه حراست و حفاظت از ارتفاع پست را بر عهده دارد.

پوردستان پشتیبانی بالگردی از تمام مرزهای کشور را دیگر مأموریت نیروی زمینی ارتش برشمرد و گفت: حتی در مرزهایی که حراست آن در اختیار سپاه پاسداران است این پشتیبانی صورت می‌گیرد، به‌ عنوان‌ مثال در ماه گذشته سه نوبت درخواست همکاری از طرف ناجا برای مقابله با اشرار در منطقه بم و کرمان داشتیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به حضور مستشاری این نیرو در سوریه اشاره و تصریح کرد: از دی‌ماه سال گذشته در کنار باب جهادی که فرمانده معظم کل قوا به روی نیروی زمینی باز کردند، تعدادی از نیروهای ما در سوریه مشغول به خدمت مستشاری هستند و توانستند مانع شکستن خط شوند هر چند در این عملیات هفت شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کردیم.

امیر پوردستان تأکید کرد: نیروی زمینی ارتش با تدبیر نورانی فرمانده معظم کل قوا به سمت ارتش متدین حرکت می‌کند تا بتواند به آن رسالت و مسؤولیت تاریخی که نظام بر عهده‌اش گذاشته عمل کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها