رئیس دامپزشکی شهرستان خرمدره:

لزوم رعایت بهداشت در مراکز عرضه کننده شیر خام

عرضه کنندگان شیر خام با توجه به قرارگرفتن در فصل گرما تمامی فاکتورهای بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۷۲۶۳۸۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دامپزشکی شهرستان خرمدره گفت: عرضه کنندگان شیر خام با توجه به قرارگرفتن در فصل گرما تمامی فاکتورهای بهداشتی را رعایت کنند.

محمدفتاح مرادی افزود: در اقدامی هماهنگ اداره دامپزشکی شهرستان خرم دره به منظور ارتقای امنیت غذایی وبهداشت عمومی اقدام به انجام آزمایش آب مصرفی واحد های دامداری، مرغداری، کشتارگاه و مراکز بسته بندی گوشت و جمع آوری شیر شهرستان کرد تا ضریب اطمینان مصرف فرآورده های خام دامی را افزایش دهد.

وی اظهار داشت: هفته جاری مقدار ۱۸کیلو گرم ماهی غیرقابل مصرف که توسط فردی دوره گرد بوسیله خودروی غیر مجاز در خیابان سید جمال الدین خرم دره در حال عرضه بود، جمع آوری و ضبط شد و ادامه فعالیت فرد خاطی نیز با اخذ تضمین لازم ممنوع شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان خرمدره گفت: در طی تیر ماه سال جاری از همه واحدهای عرضه شیرخام، نمونه شیر به آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی ارسال شده است و بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد شیر خام عرضه شده در سطح شهر عاری از عوامل بیماری زا می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: نظارتهای تخصصی توسط شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت در فصل گرما افزایش یافته و از شهروندان خواست هرگونه نکته غیر بهداشتی را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ در هر ساعتی از شبانه روز به دامپزشکی اعلام کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن برخورد بازدارنده انجام شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان خرمدره از متصدیان مراکز عرضه شیر خام خواست تنها از دامداریهای صنعتی تحت پوشش بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان شیر خریداری کنند و عرضه کنندگان شیر خام با توجه به شروع فصل گرما تمامی فاکتورهای بهداشتی که توسط بازرسان دامپزشکی و بهداشت اعلام می شود را رعایت کنند، در غیر این صورت با مشاهده کوچکترین تخلف بهداشتی مغازه فرد خاطی تعطیل و بعنوان تهدید کننده بهداشت عمومی تحت پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار