خبرهای داغ:
عضو هیأت مدیره انجمن شعر طلاب خواستار برگزاری کنگره شعر حضرت معصومه(س) با محوریت شهر مقدس قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) شد.
کد خبر: ۸۷۲۶۳۷۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کنگره شعر حضرت معصومه(س) در قم برگزار شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، وحیده گرجی ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر مقدس قم آشیانه اهل بیت(ع) و قطب شعر آیینی در کشور به شمار می‌رود، حقیقتاً جای خالی کنگره شعر حضرت معصومه(س) در این شهر به شدت احساس می‌شود.

وی افزود: البته در سال‌های گذشته به مناسبت‌هایی چون ایام ولادت و یا ارتحال بانوی کرامت، مراسم‌های شعرخوانی در حرم مطهر و یا اماکن دیگر برگزار شده اما کنگره شعر با تعاریف و اقتضائات خاص خود هنوز در خصوص حضرت معصومه(س) شکل نگرفته است.

این شاعر آیینی گفت: به شخصه از سال‌های قبل این مسأله را دنبال می‌کردم و امروز هم نیاز است که با همت نهادهای فرهنگی و دینی این خواسته محقق شود که به یقین راه‌اندازی یک دبیرخانه فعال و پیگیر در این خصوص می‌تواند توأم با برکات و دستاوردهای فرهنگی و ادبی ارزشمندی باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بی‌شک یکی از راه‌های تاثیرگذار در امر ترویج و تبیین سیره اهل بیت(ع) بهره‌گیری درست از ابزار شعر و ادبیات است، گفت: ما اگر به متون مذهبی خود و در راس آن‌ها قرآن کریم دقت کنیم، متوجه می‌شویم که از ادبی‌ترین کلمات در آن استفاده شده است به ویژه در قرآن که خیلی از آیات موزون و آهنگین هستند و همین امر نیز از جمله اعجازهای معنوی و ادبی کلام وحی به شمار می‌رود.

گرجی اضافه کرد: اساساً تجربه و ذائقه مخاطب نیز نشان داده که گرایش و میل به شعر و آثار منظوم در او بیشتر از آثار منثور است چه آن که شعر به دلیل آهنگ و جذابیتی که به همراه دارد ناخودآگاه تاثیر بهتر و بیشتری بر عموم مخاطب از جمله نسل جوان دارد.

وی گفت: اگرچه امروز دنیای ارتباطات و به خصوص شبکه‌های اجتماعی است، اما هنوز هم مردم ما به شعر و آثار منظوم علاقه زیادی دارند و ما باید بتوانیم از شعر و ادبیات نهایت استفاده را در مسیر بیان اعتقادات و دفاع از دین و معنویت داشته باشیم، به خصوص در ارتباط با شخصیت ممتاز و کم نظیر حضرت فاطمه معصومه(س) که حق بزرگی بر گردن همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) به خصوص ما قمی‌ها دارند.

این شاعر آیینی بیان کرد: آنچه از شاعران آیینی انتظار می‌رود اینکه مقام و منزلت و کرامات حضرت معصومه(س) را با اشعار قوی و مستحکم و در عین حال به زبان روز بیان کنند و در این مسیر از خود حضرت نیز استمداد طلبند که در این راه مقدس موفق و سربلند باشند.
ارسال نظرات