بخش خصوصی و سرآمدان اقتصادی می توانند با حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر دست به سرمایه گذاری در این حوزه بزنند.
کد خبر: ۸۷۲۶۳۶۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جشن شایستگان فرهنگ و هنر استان زنجان گفت: همه مشکلات فعالان عرصه فرهنگ و هنر از جنس مشکلات مادی و مالی نیست و در برخی موارد به دلیل نوع فهمی که برخی مسئولان ممکن است از کارهای فرهنگی و هنری داشته باشند، فعالان این عرصه را با مسائل و مشکلاتی مواجه می کند.

جمشید انصاری افزود: خوشبختانه مسئولان استان زنجان در خصوص ارائه آثار فرهنگی و هنری که مجوزهای لازم قانونی را اخذ کرده اند، از یک تفاهمی برخوردار هستند.

وی به فراز و نشیب های موجود در خصوص مواجهه با آثار فرهنگی و هنری در کشور اشاره کرد و از اصحاب فرهنگ و هنر خواست تا با مغتنم شمردن ظرفیت ها و داشته های موجود در زمان حاضر به تولید و عرضه آثار خود بپردازند.

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان همواره چهره های ارزشمندی را در حوزه فرهنگ و هنر در دامن خود پرورانده است، تصریح کرد: به اعتبار شرایطی همچون فراهم بودن زمینه بیشتر فعالیت در شهر تهران و وجود حمایت ها و امکانات بیشتر در مرکز نسبت به استان ها، بخشی از سرآمدان فرهنگی و هنری به پایتخت عزیمت می کنند.

انصاری به شرایط معیشت فعالان عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: به طور معمول به غیر از تهران و چند شهر بزرگ کشور امکان کسب درآمد از محل فعالیت های فرهنگی و هنری در سایر استان ها وجود ندارد و این امر نیز از عواملی است که در سوق دادن هنرمندان به این مراکز تاثیر گذار است.

وی به ضرورت ورود بخش خصوصی برای حمایت از تولیدات و آثار فرهنگی و هنری اشاره و خاطرنشان کرد: خصلت پسندیده ای که در مقاطع تاریخی گذشته همچون دوره مشروطه در جامعه ایرانی وجود داشت این بود که متمکنان و سرآمدان اقتصادی در آن روزگار برای حمایت و صیانت از فرهنگ جامعه خود را موظف می دیدند و سرمایه گذاری در این عرصه را یک فریضه می دانستند.

انصاری اضافه کرد: شاید از زمانی که مداخلات دولت در حوزه فرهنگ و هنر بیشتر شد به همان میزان نیز بخش خصوصی خود را کمتر ملزم به حمایت از این عرصه دید.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر بخش خصوصی و سرآمدان اقتصادی می توانند با حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر دست به سرمایه گذاری در این حوزه بزنند.

انصاری به ظرفیت زبان هنر و تاثیر گذاری آثار فرهنگی و هنری در پیشبرد برنامه های اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: تولیدات آثار فرهنگی و هنری در حل مسائلی همچون جدی گرفتن بحران آب و الزام به رعایت اصول اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه می تواند اثرات قابل توجهی برجای بگذارد.

استاندار زنجان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یک ضرورت تاریخی برای کشور است و با بهره گیری از ظرفیت زبان فرهنگ و هنر می توان، مشارکت هر چه بیشتر افراد جامعه را برای تحقق آن فراهم کرد.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان زنجان تجلیل شد.

ارسال نظرات