خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اصلاح تفکر و دیدگاه‌های مسئولین عامل اصلی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است و نظریه پردازان باید به این باور برسند.
کد خبر: ۸۷۲۶۳۴۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

حجت‌الاسلام ابوالقاسم رحیمی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص روند اقتصاد مقاومتی در شش ماهه اخیر اظهار کرد: بحث اقتصاد مقاومتی چند سالی است که مورد توجه مقام معظم رهبری می‌باشد ولی با توجه به نتیجه‌بخش نبودن اقتصاد مقاومتی در این سال‌ها و لزوم توجه بیشتر به این موضوع سبب شده امسال به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص اقدامات انجام شده در این شش ماه تبیین کرد: گزارشات خوبی در جهت پیشبرد اقتصاد مقاومتی ارائه شده است ولی متاسفانه همانطور که خود مردم نیز در مسائلی چون تورم و بیکاری می‌بینند، گزارشات چندان قابل اعتماد نیستند.

رحیمی افزود: دولت و مجلس قوانین بسیاری را درخصوص اقتصاد مقاومتی اصلاح و مطرح کرده‌اند که به عنوان زیرساخت و ریل‌گذاری برای پیشرفت در این راه لازم بوده ولی کافی نیست.

وی بر لزوم توسعه اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی باید کل کشور را شامل شود از روستاها تا کلانشهرها و مردم باید به صورت کاملا محسوس پیشبرد و عملی‌شدن مسئله اقتصاد مقاومتی را در سراسر کشور لمس کنند.

رحیمی اقتصاد مقاومتی را پروژه‌ای زمانبر دانسته و خاطرنشان کرد: پیشرفت در زمینه فعالیت‌های اقتصادی زمانی طولانی را می‌طلبد و با چند ماه نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید ولی با حمایت از تولیدات داخلی و هم‌چنین بنگاه‌های اقتصادی زود بازده می‌توان به پیشبرد آن کمک کرد.

وی در خصوص موفق نبودن اقتصاد مقاومتی در عمل تشریح کرد: تعطیلی و یا تعدیل نیرو در کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی، واردات بی‌رویه کالاهای لوکس و قاچاق، فیش‌های نجومی و پروژه‌های نفتیبیانگر انجام اقدامات نه چندان موفق دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

رحیمی در ادامه به علت اصلی عدم موفقیت در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: خودکفایی و اصلاح تفکر و دیدگاه‌های مسئولین عامل اصلی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است و نظریه پردازان باید به این باور برسند.

وی با اشاره به کتاب "ایران و جهانی شدن، راه‌حل‌ها و چالش‌ها" که مورد تایید ریاست محترم جمهوری نیز می‌باشد تصریح کرد: عامل پیرفت کشورها خوش‌خیمی با آمریکا است و اگر ما بخواهیم به توسعه و پیشرفت برسیم باید در اقتصاد و فرهنگ دنیا بویژه آمریکا هضم شویم.

رحیمی در خاتمه افزود: مهم‌ترین مشکل ما آن است که تبعیت از اقتصاد و فرهنگ غرب را عامل پیشرفت خود می‌دانیم و مطالب کتاب‌های همچون «ایران وجهانی شدن» را قبول داریم در حالیکه اقتصاد غرب بر پایه اقتصاد سرمایه داری و بیمار است.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها