دوره آموزش دبیران امر به معروف ونهی از منکر حوزه های بسیج عشایری در ناحیه مقاومت عشایری استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۶۳۲۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دوره آموزش دبیران امر به معروف ونهی از منکر حوزه های مقاومت عشایری با حضور دبیران امر به معروف ونهی از منکر و فرماندهان حوزه های تابعه در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان برگزار گردید.

سرگرد پاسدار اکبرترکی، دبیر امر به معروف ونهی از منکر ناحیه مقاومت بسیج عشایری در افتتاحیه این دوره آموزشی، با ارائه گزارشی از برنامه های جاری به توجیه چگونگی اجرای برنامه های آموزشی در سطح رده های زیر مجموعه ناحیه عشایری پرداخت.

وی، گفت: هدف از اجرای این برنامه ارتقاء سطح مهارتی مدیران و فرماندهان حوزه های تابعه در زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر در مناطق عشایری است.

در این برنامه حجت الاسلام مهران کریم پور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری درخصوص اهمیت و جایگاه امربه معروف و نهی از منکر از دیدگاه آیات و روایات مطالبی را بیان کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم میفرماید: " اِنَّ اللهَ یَأمُرُ بِالعَدلِ وَ الاِحسانِ وَ ایتآئِ ذِی‌القُربی وَ یَنهی عَنِ الفَحشآءِ وَ المُنکَرِ وَ البَغی"؛خدا اولین آمر به معروف و ناهی از منکر است؛ معروفها هم مشخّص شده است، منکرها هم معلوم شده است.

وی، افزود: وجود مقدّس پیامبر معظّم اسلام (صلّی ‌الله ‌علیه‌ و آله) بعد از خداوند، از برترین آمران به معروف و ناهیان از منکر است؛ آیه‌ی قرآن [میفرماید] «یَأمُرُهُم بِالمَعروفِ وَ ینهاهُم عَنِ المُنکَر».

کریم پور، ادامه داد: بعد از پیامبراکرم(ص)؛ ائمّه (علیهم‌السّلام) بزرگ‌ترین آمران به معروف و ناهیان از منکرند؛ در زیارت امام حسین (علیه السلام)میخوانید: " اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاةَ وَ آتَیتَ الزَّکاةَ وَ اَمَرتَ بِالمَعروفِ وَ نَهَیتَ عَنِ المُنکَر".

مسئول نمایندگی ناحیه عشایری، اضافه کرد: مؤمنین و مؤمنات در هر نقطه‌ای از جهان اسلام آمران به معروفند که فرمود: " وَ المُؤمِنونَ وَ المُؤمِناتُ بَعضُهُم اَولیآءُ بَعضٍ یَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَ یَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ وَ یُقیمونَ الصَّلوةَ وَ یَؤتونَ الزَّکوة".

وی، تأکید کرد: اینها چهار پایه‌ی اصلی برای نظام‌سازی است که از هرکدام از اینها، شاخه‌هایی منشعب میشود. نظام اسلامی متّکی است به اقامه‌ی صلاه، ایتاء زکات، امر به ‌معروف، و نهی از منکر.

در ادامه این مراسم،سرهنگ پاسدار اکبر رئیسی، فرمانده ناحیه عشایری استان در خصوص توجه بیشتر به این واجب فراموش شده و احصاء به روز معروفات و منکرات مناطق عشایری و ترویج معروفات و مقابله با منکرات، مطالبی را بیان کرد.

وی، افزود: امر به معروف و نهی از منکر که در واقع به نوعی زیربنای همه‌ی حرکات اجتماعی اسلام است.

رئیسی، ادامه داد: امربه ‌معروف یعنی همه‌ی مؤمنان در هر نقطه‌ای از عالم که هستند، موظّفند جامعه را به ‌سمت نیکی، به ‌سمت معروف، به ‌سمت همه‌ی کارهای نیکو حرکت دهند؛ و نهی از منکر یعنی همه را از بدی‌ها، از پستی‌ها، از پلشتی‌ها دور بدارند.

وی، تأکید کرد: هرکدام از این چهار شاخص به‌نحوی ترجمان ساخت و هندسه‌ی نظام اسلامی است.

ارسال نظرات