در آیینی با حضور مسئولین شهرستان از عاملین زکات و مروجین این سنت حسنه تجلیل و قدردانی شد.
کد خبر: ۸۷۲۶۲۹۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

به گزارش بسیج از دیر،رئیس ستاد احیاء زکات شهرستان و امام جمعه دیر در آیین تجلیل از عاملین زکات شهرستان دیر گفت:در آیات قرآن در کنار اقامه نماز به مسئله پرداخت زکات امر شده است و همانگونه که قبولی دیگر اعمال در کنار قبولی نماز است با این حال قبولی نماز نیز در پرداخت زکات است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی وجود فقر در جامعه را در نتیجه عمل نکردن به واجبات و عدم پرداخت زکات دانست و افزود:در زمینه فردی زکات وسیله تقرب به خدا و کلید روزی و گشایش زندگی است و پرداخت کننده زکات محبوب ترین افراد نزد خداست .
وی به اثرات اجتماعی پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد وتصریح نمود:اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی و فقر در جامعه کمرنگ شود باید این فریضه الهی مورد توجه قرار گیرد تا موجب تقویت برادری و بنیه دینی مردم شود.
حسینی افزود:در پرتو توجه به فریضه زکات عمران و آبادانی در شهرها و روستاها رونق گرفته و بخشی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
وی گفت: اگر مفاهیم و سیره و روش معصومین علیه السلام بدرستی به جامعه منتقل شود افراد به وظیفه خود عمل خواهند کرد.
دبیر زکات و رئیس کمیته امداد شهرستان دیۤر گفت: عاملین زکات در جمع آوری زکات و ترویج فرهنگ این واجب دینی در جامعه نقشی مهمی دارند و تجلیل از این عزیزان کمترین کاری است که از ما برمی آید.
محمد پورسالم اظهار کرد:از ۲۵ روستای شناسایی شده ۱۹ روستا شرایط پرداخت زکات دارند که در این راستا ۲۷ نفر از عاملین زکات با کمیته امداد همکاری دارند.
وی با ارائه گزارش عملکرد ستاد احیاء زکات شهرستان دیر در سال ۹۵ افزود:در بحث زکات واجب مقدار۸۲۰۰ کیلوگرم گندم به ارزش یک میلیارد و پانصدو چهل میلیون ریال و ۴۲۸۰ کیلوگرم جو به ارزش ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال دریافت شده است.
پور سالم ادامه داد در بحث زکات مستحبی و شجره طیبه نیز زکات ۱۲ تن گوجه فرنگی جمع آوری شده است
فرماندار دیر نیز گفت: فرهنگ سازی پرداخت زکات در جامعه به مردم و دولت کمک خواهد کرد تا پروژه های در دست اجرا با سرعت بیشتری دنبال شود.
حمزه اعتماد پرداخت زکات را موجب فقر زدایی دانست و افزود :قبل از انقلاب محصولات کشاورزی نظیر گندم از خارج وارد می شد اما امروز به برکت نظام اسلامی در زمینه محصولات کشاورزی به خود کفایی رسیده ایم .
انتهای خبر./

ارسال نظرات