دبیر جشنواره گیاهان دارویی گلباف گفت: جشنواره گیهان دارویی شهر گلباف برای دومین سال متوالی با محوریت ترخون در ۲۹ مرداد سال ۹۵ به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری با همکاری بانک رسالت در شهر گلباف برگزار می شود. ...
کد خبر: ۸۷۲۶۱۶۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
به گزارش "خبرگزاری بسیج در کرمان "  مهدی بهزادی  در خصوص جشنواره گیاهان دارویی شهر گلباف گفت: در شهر گلباف گیاهان داروی بسیاری با کیفیت بالا کاشت و برداشت می شود که ترخون با کیفیت بی نظیر آن در جهان در راس این گیاهان دارویی قرار دارد.
دبیر جشنواره گیاهان دارویی گلباف ادامه داد: این جشنواره برای دومین سال متوالی با محوریت ترخون در ۲۹ مرداد سال ۹۵ به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری با همکاری بانک رسالت در شهر گلباف برگزار می شود.
بهزادی با اشاره اهداف برگزای این جشنواره عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ترخون به نام گلباف در سطح کشور و جهان است چرا که مرغوبیت ترخون گلباف نسبت به جاهای دیگر بی نظیر است لذا می طلبد که این ترخون به نام شهر دیگری به ثبت نرسد.
وی اضافه کرد: معرفی شهر گلباف به عنوان یک شهر گردشگری که دارای آب و هوای چهار فصل می باشد هدف دیگر برگزاری این جشنواره است که خوشبختانه سال گذشته در اولین دوره برگزاری جشنواره موفق شدیم رشد ۱۵ درصدی گردشگر را در شهر شاهد باشیم.
دبیر جشنواره گیاهان دارویی گلباف در تشریح برنامه های این جشنواره بیان کرد: میهمانان امسال این جشنواره عبدالرضا امیر احمدی به عنوان مجری و بهنام تشکر بازیگر محبوب کشورمان و هم چنین علی نفری از خوانندگان برجسته کشور می باشند.
بهزادی خاطر نشان کرد: در کنار جشنواره ۴۰ غرفه نیز برپا شده است که ۳۵ غرفه جهت عرضه صنایع دستی، گیاهان دارویی و خشکبار شهر گلباف در اختیار همشهریان قرار گرفته است و ۵ غرفه نیز به ادارات و ارگان های شهر اختصاص یافته است.
وی در پایان ضمن دعوت از همه مردم استان برای شرکت در این جشنواره، اظهار کرد: شهر گلباف با آب و هوای بسیار مطلوب و زیبایی های طبیعی که دارد مکان مناسبی برای گردشگران است لذا از همه مردم استان کرمان دعوت می کنم که در این جشنواره بی نظیر حضور یابند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات