عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کلیات قراردادهای جدید نفتی هیچ سنخیتی با فرهنگ ما که از هرگونه فعالیت معاملاتی، اقتصادی یا حتی فرهنگی با بیگانگان زخم خورده ایم ندارد.
کد خبر: ۸۷۲۶۱۵۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار داشت: در جلسه کمیسیون انرژی وزیر نفت توضیحات مبسوطی ارائه کرد و در نهایت وی و اعضای کمیسیون بر لزوم تشکیل یک کمیسیون تخصصی برای بررسی پیش‌نویس قراردادهای IPC تأکید کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: این کمیسیون تخصصی باید با وقت بیشتر و کارشناسی بهتر به بررسی پیش‌نویس این قراردادها بپردازد.

شرفی با اشاره به اینکه پیش‌نویس قراردادهای IPC به مقام معظم رهبری نیز ارائه شده و ایشان نیز نظرات خاصی درمورد متن آن‌ها داشته‌اند، افزود: کلیات این قراردادها هیچ سنخیتی با فرهنگ ما که از هرگونه فعالیت معاملاتی، اقتصادی یا حتی فرهنگی با بیگانگان زخم خورده هستیم، ندارد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: پیش نویس این نوع قراردادها تداعی‌کننده رفتارهای قلدرمآبانه و یک طرفه غرب علیه کشور است. لذا شبهات و سوالاتی که در اذهان همه مسئولان، کارشناسان و مردم درمورد این قراردادها ایجاد شده، به حق است.

وی در پایان با اشاره به توضیحات مبسوط وزیر نفت در جلسه با اعضای کمیسیون انرژی گفت: ان شاء الله در جلساتی با حضور کارشناسان به بررسی عمیق‌تر پیش‌نویس این قراردادها می‌پردازیم.

ارسال نظرات