خبرهای داغ:

خانواده‌های شهری دارای ۲ معلول در لار صاحب مسکن می‌شوند‌

رئیس اداره بهزیستی لارستان گفت: قراردادی با اداره راه و شهرسازی این شهرستان برای ساخت مسکن ۵۴ خانواده حداقل دو عضو معلول شهری منعقد شده که به همت انجمن خیرین مسکن ساز در حال احداث است.
کد خبر: ۸۷۲۶۰۸۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
علیرضا بال‎افکن  در نشست خبری با بیان اینکه سازمان بهزیستی نهادی حمایتگر است، اظهار داشت: این نهاد در حوزه‌های توانبخشی، امور اجتماعی، امور پیشگیری، امور مشارکت‌های مردمی، اشتغال و موسسات و مراکز غیر دولتی فعالیت دارد.

وی تعداد معلولان تحت پوشش اداره بهزیستی لارستان را چهار هزار نفر اعلام کرد و افزود: این معلولیت‌ها شامل معلولیت ذهنی، جسمی حرکتی، بینایی، شنوایی و بیماران روانی است.

رئیس اداره بهزیستی لارستان با اشاره به اینکه هر معلول برای تشکیل پرونده ابتدا به کمیسیون پزشکی مراجعه می‌کند و پس از تعیین درصد معلولیت در کمسیون icf برحسب میزان معلولیت از خدمات این اداره بهره‌مند می‌شود، تصریح کرد: مستمری ماهیانه، خدمات بیمه‌ای، کمک هزینه نگهداری، کمک هزینه تحصیلی، وسایل کمک توانبخشی، هزینه ایاب و ذهاب و کمک هزینه مسکن، تحصیلات اشتغال‌زایی از جمله این خدمات است.

بال‌افکن با تأکید بر اینکه در حال حاضر تأمین مسکن یکی از دغدغه‌های جامعه به ویژه افراد تحت پوشش اداره بهزیستی لارستان است، بیان کرد: در سال 94 بهزیستی لارستان مبلغ 2 میلیارد ریال را به صورت بلاعوض به 60 نفر از مددجویان تحت پوشش به عنوان کمک هزینه ساخت مسکن پرداخت کرده است.

وی از احداث 100 واحد مسکونی تحت عنوان پروژه خود مالکی روستایی در شهرستان لارستان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای هر واحد مبلغ 150 میلیون ریال وام از طریق بنیاد مسکن و مبلغ 60 تا 80 میلیون ریال به صورت بلا عوض به خانواده‌های تک معلول و 180 میلیون ریال به خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول روستایی از طرف اداره بهزیستی لارستان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی لارستان افزود: در طرح مسکن شهری نیز 5 قطعه زمین با کاربری مسکونی با اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار داد منعقد شده که برای ساخت مسکن 54 خانواده حداقل دو عضو معلول شهری به همت انجمن خیرین مسکن ساز در حال احداث است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار