امام جمعه دهلران گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های دینی و مذهبی بسیار، گستردگی حوزه جغرافیایی و سوابق درخشان مردم مومن و متدین شهرستان دهلران درامر وقف، راه اندازی اداره اوقاف و امور خیریه به منظور ساماندهی موقوفات ضروری است.
کد خبر: ۸۷۲۶۰۷۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از نسیم دهلران؛همایش ائمه جماعات وجمعه، فرماندهان حوزه ها و پایگاه ها و هیئت امنای مساجد در حسینیه سپاه ناحیه دهلران بر گزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی، امام جمعه دهلران در این همایش با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت فرصت بسیار ارزشمندی برای توجه به ائمه معصومین و جایگاه ویژه امامان به ویژه امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به لزوم مطالعه سیره و زندگی امام هشتم ،افزود: در وصف جایگاه ویژه امام رضا(ع) همین بس که ایشان به عالم آل محمد(ص) معروف بوده و طبق روایات و احادیث کسی که زیارتنامه امام رضا(ع) را قرائت کند گویی خداوند را در عرش زیارت کرده است.

امام جمعه دهلران با اشاره به جایگاه مساجد در دین اسلام تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) اولین سنگ بنای اسلام را در مسجد آغاز کرد به طوری که تمامی کارها و فعالیت‌های خود را در مسجد انجام می‌داد.

وی ادامه داد: سر آغاز تشکیل و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز از مساجد شکل گرفت و همچنین مساجد در دوران دفاع مقدس محل آموزش نیروهای مردمی و داوطلب و جمع‌آوری کمک‌های مردمی به رزمندگان اسلام در جبهه‌ها بود.

حجت الاسلام موسوی مساجد را یکی از پایگاه‌ها و کانون‌های مهم جذب و تربیت جوانان انقلابی و بابصیرت دانست و خواستار برنامه‌ریزی مسؤولان فرهنگی درخصوص صیانت بخشی از جوانان مومن و متعهد شد.

حجت الاسلام موسوی به اهمیت مبارزه با مسائل ضد فرهنگی اشاره نمود و بیان کرد: هر امام جماعتی باید حلقه صالحین داشته باشد و بتواند جوانان را در حلقه خود جذب نماید.

وی ادامه داد: باید به حلقه های صالحین توجه ویژه شود چراکه رسانه ها و شبکه های ماهواره ای کشورهای غربی می خواهند اعتقادات ما را از درون پوسیده کنند.

امام جمه دهلران به نبود اداره اوقاف یا نمایندگی آن در شهرستان دهلران اشاره نمود و گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های دینی و مذهبی بسیار و همچنین گستردگی حوزه جغرافیایی شهرستان، انتظار می رود که مسئولان در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به سوابق درخشان مردم مومن و متدین این شهرستان درامر وقف، راه اندازی اداره اوقاف و امور خیریه به منظور ساماندهی موقوفات ضروری است.

ارسال نظرات