مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رباط کریم مطرح کرد؛

بازی جذاب "پوکمون" وسیله ای متحرک برای جاسوسی و سرقت اطلاعات است

خبرگزاری بسیج: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رباط کریم از سابقه تاریک برخی از شرکت های مطرح در جهت سوء استفاده از اطلاعات کاربران خبر داد و بر لزوم دقت مردم و مراجع ذیربط تاکید کرد تا یک بازی آنلاین و بر " جی پی اس" و با دوربین روشن تبدیل به یک وسیله جاسوسی سرگردان در شهر نشود.
کد خبر: ۸۷۲۶۰۴۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج به نقل از بسیج دانشجویی سپاه سید الشهدا استان تهران؛ میلاد نجفی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رباط کریم با انتشار متنی تحلیلی نسبت به جاسوسی بودن بازی پوکمون هشدار داد.

وی افزود: با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن اینترنت و شبکه های اجتماعی، سرویس های اطلاعاتی کم و بیش از شیوه سنتی جاسوسی و کسب اخبار و اطلاعات، فاصله گرفته و با بهره مندی از فضای گسترده و سریع وب به انجام عملیات شناسائی و جمع آوری خبر از اهداف خود می پردازند. بستر اینترنت علاوه بر ایجاد امکان هک برای سرقت اطلاعات و انتشار بدافزارها برای ضربه زدن به سیستم های حریف، در سال های اخیر در قالب شبکه های اجتماعی مثل، فیس بوک نیز محیط امن و فوق العاده ای را برای صاحبان سرورها مهیا ساخته اند، برای اثبات نمونه های مذکور ویروس"استاکس نت" و همکاری های گسترده مدیران "فیسبوک" با وزارت خارجه ایالات متحده را می توان نام برد، اما علاوه بر موارد فوق، بازی های آنلاین و تحت وب که در سال های اخیر به صورت گسترده ای بین کاربران محبوب و فراگیر شده اند نیز احتمال سوء استفاده و داشتن حفره های امنیتی را گوشزد می نمایند.

"یا "یک ماجراجویی در دنیای واقعی" pokmon go"

ماجراجویی در دنیای واقعی عبارتی است که توسط "نینتندو" شرکت سازنده این بازی انتخاب شده است. این بازی موبایلی از قابلیت "جی پی اس" و "دوربین" تلفن همراه شما استفاده می کند تا مکان استقرار شما را به یک نقشه بازی تبدیل کند، شما باید در دنیای واقعی و اماکن و خیابان های مختلف دائم سرک بکشید تا بتوانید "پوکمون" پیدا کنید. این بازی تنها دو روز پس از عرضه اش، در ایالات متحده، روی 16/5 دستگاه های اندرویدی این کشور نصب شد و توانست به صدر جدول بازی های محبوب "اپ استور" برسد.

شرکت هایی بد سابقه

شرکت های رایانه ای و اینترنتی که بعضا در خاک امریکا و یا توسط سرمایه گذاران امریکائی و یهودی اداره می شوند، علاوه بر تلاش برای کسب سود اقتصادی و ارتقای ارزش سهام شرکت های خود در بازارهای بین المللی، همواره مشتاقانه یا بالاجبار و تحت عناوین " حفاظت از امنیت ملی" و " مبارزه با تروریسم" و اخیرا " حمایت ازحقوق بشر" با سرویس های امنیتی ایالات متحده همکاری می نمایند، که این همکاری محدود به سطح ملی آن کشور نیست و در موارد اثبات شده بسیاری که برخی از آن توسط اسناد " ویکی لیکس" و اعترافات "ادوارد اسنودن" منتشر شده در سطح بین المللی و با هدف جاسوسی از دیگر کشورها نیز صورت گرفته است، اقدامی که با بهانه ریا کارانه "جریان آزاد اطلاعات" ولی به منظور رصد هرآن چه در مقابل اهداف ایالات متحده است صورت می گیرد.

با مرور اتفاقات و جریانات فوق، هرچند ممکن است، بازی مورد اشاره صرفا به منظور کسب سود اقتصادی توسط سازندگان تولید شده باشد اما سابقه تاریک برخی از شرکت های مطرح در جهت سوء استفاده از اطلاعات کاربران لزوم دقت مردم و مراجع ذیربط را می طلبد تا یک بازی آنلاین وبر " جی پی اس" و با دوربین روشن تبدیل به یک وسیله  جاسوسی سرگردان در شهر نشود، آن هم توسط کاربران از همه جا بی خبر.

             

ارسال نظرات