خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه به دنبال حج عزتمندانه متناسب با جایگاه مردم ایران بودیم، گفت:عربستان درباره امنیت زائران ابهام ایجاد کردکه ما نمی‌توانستیم مردم را به حجی ببریم تا با بی تدبیری شاهدواقعه ای مثل منا در سال گذشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۲۶۰۳۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
مردم را به حجی نمی‌بریم که با بی تدبیری شاهد واقعه‌ای مثل منا باشیم/ دنبال حج عزتمندانه متناسب با جایگاه مردم ایران بودیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت حج در اسلام اظهار داشت: حج عامل پایداری امت اسلامی و رکن دین یاد شده است و انسان متوجه می‌شود که حج هیچ گاه نباید تعطیل شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه جامعه اسلامی باید به حج توجه ویژه داشته باشد، افزود: حج یک واجب الهی است که نباید در ذهن مردم مخدوش شود، مخالفت با حج توطئه همیشگی دشمنان برای دور ساختن مسلمانان از حقیقت اسلام است.

قاضی عسکری با اشاره به آثار وبرکات حج بیان کرد: حج کنگره جهانی اسلام است که می‌توان در آن با حضور اندیشمندان و عالمان جهان اسلام و استفاده از ظرفیت‌های کشورهای اسلامی مشکلات پیش روی مسلمانان را حل کرد.

وی با بیان اینکه برخی افراد نادان هزینه‌های حج را غیرضروری و اسراف می‌دانند، گفت: عده ای که این اندیشه را ترویج می‌کنند چرا به سفرهای غیرضروری که به کشورهای منطقه و خریدهایی که از آنجا می‌شود توجه نمی‌کنند که سالانه مبالغ بسیاری را از کشور خارج می‌کند، مردم می‌دانند حج واجب و ارزش الهی است که هیچکس نمی‌تواند با طرح مسائل باطل با آن مقابله کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تعطیل کردن حج را کار نادرستی دانست و گفت: وای به حال افرادی که از تعطیلی حج خوشحال شدند، ترک این فریضه الهی سبب از بین رفتن قوام جامعه اسلامی است و هیچ سودی ندارد.

قاضی عسکر با اشاره به مذاکرات ایران با عربستان برای انجام حج عنوان کرد: نهادهای مسئول در امر حج با پیروی از دستور مقام معظم رهبری تلاش بسیاری برای برقراری حج انجام دادند امارژیم آل سعود نگذاشت این اتفاق بیافتند و دولت سعودی باید پاسخگوی اقدام ناپسند خود باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال حج عزتمندانه متناسب با جایگاه مردم ایران بودیم، افزود: عربستان چند ماه مذاکرات را به تأخیر انداخت و راجع به مسائل مختلف مانند امور کنسولی، حمل و نقل، تأمین امنیت و بهداشت زائران ابهام ایجاد کردند و ما نمی‌توانستیم مردم را به حجی ببریم تا با بی تدبیری شاهد واقعه ای مثل فاجعه منا در سال گذشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به حج سال گذشته و فاجعه خونین منا گفت: 64 هزار زائر ایرانی سال 94 برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند که با بی تدبری آل سعود در فاجعه منا 464 تن از حجاج ایرانی جان باختند.
ارسال نظرات