نماینده ولی فقیه در گیلان تقوا را سپری دانست که انسان را از کید شیطان حفظ می کند و اضافه کرد: براساس روایات، دروغ گفتن، خیانت در امامت، نسبت های ناروا دادن به دیگران عامل تباهی و بدبختی انسان است.
کد خبر: ۸۷۲۶۰۰۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹

به گزارش بسیج از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با گرامیداشت دهه مبارک کرامت و فرارسیدن میلاد امام علی ابن موسی الرضا(ع) در 11 ذی القعده، اظهار کرد: امام هشتم(ع) از پدری به نام موسی ابن جعفر(ع) و مادری به نام نجمه متولد شد و عمر مبارک ایشان 55 سال طول کشید.

وی با اشاره به 20 سال امامت امام رضا(ع)، افزود: امام رضا(ع) 18 سال در مدینه و 2 سال آخر عمر را در ایران امامت کرد و از روی اجبار ولی عهدی مامون را پذیرفت، زیرا مامون خلافت برادرش امین را قبول نداشت و با کشتن برادر در صدد کسب جایگاه خلافت بود لذا امام رضا(ع) را به عنوان ولی عهد معرفی کرد تا مردم را آرام کند و حکومت را از دست ندهد.

امام جمعه رشت با تصریح بر اینکه پذیرش ولی عهدی از سوی امام رضا(ع) فضای بازی برای تبلیغات اسلامی و ولایی و تبیین حقایق و معارف ناگفته اسلام ایجاد کرد، ادامه داد: اگر امام هشتم ولی عهدی را قبول نمی کرد، به دست مامون در مدینه شهید می شد و خونش هدر می رفت، اما با قبول این جایگاه منبر اسلام در اختیار ایشان قرار می گرفت و می توانست عقاید اسلامی را برای گروه های مختلف تشریح و تبیین کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت فرهنگی و تبلیغی امام رضا(ع) در پذیرش ولی عهدی و هجرت به ایران، اضافه کرد: امام رضا(ع) در راه ایران وارد شهر نیشابور شد و مورد تکریم 80 هزار محدث قرار گرفت. امام رضا(ع) با بیان حدیث سلسله الذهب «کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی، بشرطها و شروطها و انا من شروطها» هدف خود را از پذیرش ولی عهدی مامون، احیای معارف و احکام فراموش شده اسلام بیان می کند.

وی گفتن لا اله الا الله بدون ولایت اهل بیت(ع) را بی فایده دانست و خاطرنشان کرد: خیلی ها لا اله الا الله می گویند، اما گفتن این عبارت باید عمل به دستورات الهی را در پی داشته باشد.

این کارشناس دینی تقوا را سپری دانست که انسان را از کید شیطان حفظ می کند و اضافه کرد: براساس روایات، دروغ گفتن، خیانت در امامت، نسبت های ناروا دادن به دیگران عامل تباهی و بدبختی انسان است.

امام جمعه رشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن در سال 69 را گرامیداشت داشت و خاطرنشان کرد: آزادگان طی سال های اسارت رنج ها و آزارهای غیرانسانی زیادیرا تحمل کردند، اما روسفید و سرافراز از این آزمایش بیرون آمدند. همه ما وظیفه داریم که آنان را مورد تکریم قرار دهیم.

وی کودتای 28 مرداد را توطئه شوم آمریکایی ها برای ساقط کردن دولت مصدق دانست و بیان کرد: آمریکایی ها با فرماندهی زاهدی و عده ای چاقوکش اجیر شده علیه مصدق اقدام کردند، شاه فراری را بازگرداندند و به غارت و تحقیر ملت ایران ادامه دادند لذا پیشنهاد می کنم که همه مقید به دیدن فیلم «معمای شاه» باشند تا بدانند که طاغوت چگونه به زباله دان تاریخ فرستاده شد. انشاءالله در آینده نیز با داشتن رهبری آگاه تلاش می‌کنیم این پرچم را به امام زمان‌(عج) برسانیم.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه در سالروز جنگ 33 حزب الله لبنان و اسرائیل قرار داریم، عنوان کرد: دنیای امروز اسلام در لبه پرتگاه یک جنگ دیگر قرار دارد لذا سیدحسن نصرالله اعلام کرده است که اگر جنگ دیگری پیش بیاید، قادر هستیم رژیم صهیونیستی را نابود کنیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش کشاورزان، زحمات آنان را پشتوانه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امسال علاوه بر خودکفایی، ظرفیت صادرات 2 میلیون تن گندم را داریم که نشان دهنده برداشت خوب محصولات کشاورزی بوده است لذا کشاورزان انتظار دارند که حق الزحمه خود را دریافت کنند. چایکاران گیلان نیز با وجود افزایش برداشت محصول، هنوز 40 درصد هزینه های خود را دریافت نکرده اند. از دولت می خواهیم که بانک ها را موظف به پرداخت بیمه کشاورزان کند و درصدد رفع مشکلات آنان برآید.

ارسال نظرات