خبرهای داغ:
معاون آموزشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم:
معاون آموزشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم گفت: اکنون بالغ بر 150 نفر در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن در حال تحصیل هستند و حدود هزار و 600 نفر از مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۲۵۹۵۱
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
1600 نفر از مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم فارغ‌التحصیل شده‌اند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تأسیس مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن در سال 70 اظهار کرد: این مرکز بالغ بر 25 دوره تاکنون در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش طلبه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پس از مدت‌ها که دوره دکترا تعطیل شده بود، از سال گذشته نخستین دوره دکترا پذیرش شدند.

معاون آموزشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم با بیان اینکه دومین دوره دکترا در سال 95 پذیرش شدند، که با استقبال خوبی روبه‌رو شد، گفت: کسانی که در بخش آموزش در خدمت آنها هستیم، ناچار بودند به بسیاری از تقاضاها جواب منفی دهند که امیدواریم این روند هر ساله ادامه پیدا کند و بتوانیم از قرآن‌پژوهان و نخبه‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در سه سطح دو، سه و چهار دانش‌پژوه و قرآن‌پژوه در مرکز در حال تحصیل هستند که از اساتید نخبه و صاحب‌نام برای تدریس به آنها استفاده می‌شود.

صادقی عنوان کرد: درس‌های مهارتی نیز در این زمینه مانند روش تحقیق پیشرفته، روش بیان، زبان تفسیر و اردوهای علمی فرهنگی برای افراد برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به برگزاری اردویی در شهریورماه ویژه استادان و خانواده‌های آنها گفت: اساتید در این اردو در زمینه درس‌های پژوهش‌محور با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند تا کیفیت کلاس‌ها افزایش ارتقاء پیدا کند.

معاون آموزشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم یادآور شد: اکنون بالغ بر 150 نفر در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن در حال تحصیل هستند و حدود هزار و 600 نفر از مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.
ارسال نظرات