دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه خانواده ها بیشترین آسیب را از استفاده نادرست فضای مجازی می بینند، گفت: متاسفانه شاهد شکاف در میان اعضای خانواده ها در اثر استفاده نادرست از فضای مجازی هستیم.
کد خبر: ۸۷۲۵۸۷۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

به گزارش بسیج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره استانی کتابخوانی رضوی که در مجتمع آموزشی و رفاهی شهید مطهری بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: رشد و توسعه کشور در گرو افزایش سرانه مطالعه و توجه به آموزش و علم آموزی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه فضای مجازی در کشور پیش از اینکه فرهنگ آن نهادینه شود همگانی شد، افزود: استفاده از فضای مجازی بدون فرهنگ سازی موجب شد که نفاط منفی آن بیش از نقاط مثبت پررنگ شود.

حجت الاسلام شاهمرادی با بیان اینکه خانواده ها بیشترین آسیب را از استفاده نادرست فضای مجازی می بینند، گفت: متاسفانه شاهد شکاف در میان اعضای خانواده ها در اثر استفاده نادرست از فضای مجازی هستیم.

وی با ابراز نارضایتی از تعداد کتاب در سطح کشور گفت: تعداد روزنامه های کل کشور به یک میلیون نمی رسد در حالیکه در برخی کشورها روزانه 23 میلیون روزنامه چاپ می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه توسعه و پیشرفت کشور بدون زیرساخت علم و مطالعه تحقق پیدا نمی کند، یادآور شد: تهاجم فرهنگی در جام تهی بروز می کند زیرا ظرفی که از مطالعه و علم آموزی لبریز باشد جایی برای شبیخون فرهنگی ندارد.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه کشور ما دارای سوابق فرهنگی خوبی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه به اندازه کافی از این پیشینه غنی فرهنگی و ادبی استفاده نکرده ایم، باید راهکاری اندیشیده شود که فرزندان ما بجای اینکه به تلفن همراه اعتیاد داشته باشند با کتاب عجین باشند.

ارسال نظرات