مدرس دانشگاه های غیر انتفاعی استان گیلان گفت: در خصوص عفاف و حجاب می توان گفت که این دو مورد می تواند نظام خانواده را در مقابل آسیب ها ی اجتماعی حفظ نماید و این امر مستلزم این است که فرزندان از سنین کودکی به گونه ای آموزش یابند که با فلسفه ی عفاف و حجاب انس گرفته و بتواند مرزها و حریم ها را شناسایی کنند.
کد خبر: ۸۷۲۵۸۶۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، زهرا رستمی در همایش " تاثیر عفاف و حجاب بر بنیان خانواده" در رشت با اشاره به اینکه سنین چهار و پنچ سال از مراحل زندگی کودکان، زمان طلایی برای تربیت آنها محسوب می شود، گفت :در این زمان والدین باید مفهوم مالکیت را به فرزندان خود آموزش بدهند .

وی با اشاره به  تفاوت بارز نسل گذشته نسبت به نسل امروز در زمینه ی فقر فرهنگی، اظهار کرد: نسل امروز در جامعه ی کنونی از انفجار اطلاعات رنج می برد و این امر عوارض و آسیب هایی را به دنبال دارد.

رستمی افزود: با قبول این امر که آسیب باید در محیط و جامعه باشد، اما نقش مهم خانواده و والدین در این زمینه این است که باید فرزندان خود را در مقابل آسیب های موجود واکسینه کرده و مقاومت آنها را بالا ببرند .

این مدرس دانشگاه در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر کم رنگ شدن ارتباطات خانوادگی در جامعه ی امروزی اقتدار، آگاهی، اطلاعات و به روز بودن والدین را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار موثر خواند.

رستمی ادامه داد: در خصوص عفاف و حجاب می توان گفت که این دو مورد می تواند نظام خانواده را در مقابل آسیب ها ی اجتماعی حفظ نماید و این امر مستلزم این است که فرزندان از سنین کودکی به گونه ای آموزش یابند که با فلسفه ی عفاف و حجاب انس گرفته و بتواند مرزها و حریم ها را شناسایی کنند.

وی با اشاره به برنامه های ماهواره ای و شبکه های مجازی به منظور پیشگیری از آسیب ها و پیامدها، آموزش تفکر نقادانه به کودکان"را از سوی والدین خواستارشد و نفوذ کلام و جذاب بودن کلام والدین را از جمله مواردی عنوان کرد که می تواند روی کودکان اثر گذار باشد.

مدرس دانشگاه های غیر انتفاعی گیلان در ادامه ضمن تشریح تفاوت بین اعتماد نفس و عزت نفس، خاطرنشان کرد: اعتماد نفس یعنی این که فرد چه میزان احترام برای خود قایل است اما عزت نفس، آن است که فرد اطمینان دارد که از پس کار بر می آید و عدم رعایت حجاب و عفاف در بین زنان و دختران دلیلی بر پایین بودن عزت نفس است .

وی همچنین با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور ،کاهش تمرکز، اضطراب، سلامت جسم و جان و... را به عنوان عوارض آسیب های اجتماعی همچنین رعایت نفش مهم هریک از اعضاء را در کانون گرم خانواده، ضامن سلامت خانواده عنوان کرد.

ارسال نظرات